Dział: PRASA

Dodano: Marzec 14, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Konkurs dla dziennikarzy "Nowe Spojrzenie na Polskę"

Fundacja im. Stefana Batorego i Kultura Niepodległa ogłaszają konkurs dla dziennikarzy „Nowe Spojrzenie na Polskę”. Autor zwycięskiej pracy otrzyma nagrodę w wysokości 5,5 tys. zł brutto. 

W konkursie zostanie wybrany najlepszy esej będący interpretacją wyników ogólnopolskiego sondażu oraz ankiety towarzyszących kampanii społecznej „Jesteśmy różni. Jesteśmy Polską”. Sondaż dotyczył poglądów Polaków na zagadnienia związane z historią, religią, rodziną, stylem życia. Pytania dotyczyły m.in. związków partnerskich, smogu, finansowania in vitro, emigracji z Polski, pracy i rodziny.

Jak zaznaczają organizatorzy konkursu "zebrane odpowiedzi podważają obiegowe opinie o naszym społeczeństwie jako walczących plemionach. Wyniki mogą więc być ważną i ciekawą lekcją, zwłaszcza w okresie wyborczego segmentowania Polaków". 

Esej należy przygotować na podstawie sondażu „Sto pytań na stulecie niepodległości” oraz wyników ankiety dostępnych na stronie Jakajestpolska.pl. Przyjmowane są teksty, których długość nie przekracza 10 tys. znaków.

Dla autora/autorki zwycięskiego eseju przewidziana jest nagroda finansowa w wysokości 5,5 tys. zł brutto. Esej zostanie opublikowany w portalu Onet.pl.

Zgłoszenia przyjmowane są do 2 maja 2019 pod tym adresem.

Wyniki konkursu zostaną ogłoszone do 26 maja 2019.

(14.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 15, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IMM: "Gazeta Wyborcza" najczęściej cytowanym medium w lutym

Wśród dzienników, oprócz "GW", najczęściej cytowana były "Rzeczpospolita" i "Super Express" (fot. Pixabay.com)

W lutym "Gazeta Wyborcza" była najczęściej cytowanym medium (4213) – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. "GW" była na pierwszym miejscu rankingu również w styczniu.

Drugie miejsce w lutym zajęła Wirtualna Polska (2807), a trzeci był Onet (2711).

Wśród dzienników, oprócz "GW", najczęściej cytowana były "Rzeczpospolita" (2386) i "Super Express" (1436). Najczęściej cytowanym tygodnikiem były natomiast "Sieci" (866), potem "Do Rzeczy" (302) i "Newsweek" (246).

Wśród magazynów pierwsze miejsce zdobył "Forbes" (118), drugie "Perspektywy" (102), a trzecie "Press" (68).

Najczęściej cytowaną opiniotwórczą stacją telewizyjną był TVN (2613), drugie miejsce przypadło TVN 24 (2084), a trzecie TVP Info (1195).

Press

"Gazetę Wyborczą" w lutym cytowano 4213 razy (fot. materiały prasowe IMM)

Wśród stacji radiowych najczęściej cytowano RMF FM (2205), Program I Polskiego Radia (1046) i Radio Zet (945).

Najczęściej cytowanym portalem oprócz WP i Onetu był serwis wPolityce.pl (984).

Wśród mediów ekononicznych pierwsze miejsce zajął "Dziennik Gazeta Prawna" (860), drugie "Puls Biznesu" (390), a trzecie Bankier.pl (152).

Jeśli chodzi natomiast o media regionalne, najczęściej cytowano Radio Gdańsk (156), Radio Kraków (153) oraz "Gazetę Krakowską" (139).

Raport IMM został opracowany na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych w lutym.

Sprawdź, o czym piszemy
w najnowszym numerze

Okładka

(KW, 15.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.