Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Marzec 14, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook miał w środę globalną awarię

Facebook poinformował, że awaria nie jest związana z atakami DDoS (fot. archiwum Press)

Serwis społecznościowy Facebook i należący do niego Instagram w środę wieczorem nie działały poprawnie.

Jak wynika z mapy zamieszczonej w serwisie Downdetector.pl, największe problemy z dostępem do Facebooka mieli użytkownicy w Stanach Zjednoczonych, ale występowały one również w Polsce. Internauci pisali o problemach z logowaniem i publikowaniem postów. Facebook na Twitterze informował w środę wieczorem polskiego czasu, że pracuje nad rozwiązaniem problemu i zapewnił, że awaria nie jest związana z atakami DDoS.

(KOZ, 14.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Marzec 15, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"WSJ": awaria może zmusić Facebook do oddania pieniędzy reklamodawcom

Awaria Facebooka nie miała dużej skali w Polsce (fot. Con Karampelas/Unsplash.com)

Globalna awaria Facebooka, do której doszło w środę wieczorem, może zmusić koncern do zwrotu kosztów poniesionych przez reklamodawców - pisze amerykański dziennik "Wall Street Journal".

Trwająca ok. 11 godzin awaria dotknęła popularny serwis społecznościowy oraz należący do niego Instagram, a także komunikatory Messenger i WhatsApp. Objęła miliony użytkowników, którzy na bieżąco informowali o problemach z logowaniem, publikowaniem postów i wysyłaniem plików.

Jak podaje "WSJ", niezależnie od powodów, tak długotrwała awaria może zmusić koncern do zwrotu kosztów poniesionych przez reklamodawców. Wielu z nich wykorzystuje platformy Facebooka jako podstawowe narzędzie do komunikacji z klientami.

Firma nie poinformowała do tej pory o przyczynach niedostępności swoich usług. Podkreślono jednak, że awaria nie była spowodowana atakiem DDoS.

Adam Haertle z serwisu Zaufanatrzeciastrona.pl poświęconego bezpieczeństwu w sieci ocenił w "Presserwisie", że ostatnia awaria Facebooka była największa od kilku lat. Uważa jednak, że zwrot kosztów poniesionych przez reklamodawców wydaje się mało prawdopodobnym scenariuszem - Facebook działał jedynie w ograniczonym zakresie (m.in. problemy z dodawaniem postów), a same reklamy pokazywały się w serwisie.

Podobnie sprawę widzi Mirosław Szwaj z domu mediowego MediaOn. Pytany przez nas o ewentualne problemy związane z awarią Facebooka oraz związane z tym kroki wobec koncernu, odpowiedział w e-mailu: "Kampanie przez nas prowadzone w ramach Facebooka były realizowane prawidłowo. Nie zaobserwowaliśmy żadnych zakłóceń". Dodał, że awaria nie miała dużej skali w Polsce.

(PD, 15.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.