Dział: PRASA

Dodano: Marzec 12, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Warsztaty „Know-how dziennikarstwa ekonomicznego”

Warsztaty skierowane są do dziennikarzy zajmujących się ekonomią i gospodarką (fot. materiały organizatorów)

Magazyn „Press” i Allegro zapraszają na pierwsze warsztaty dla dziennikarzy i redaktorów ekonomicznych.

Tematyka ekonomiczna staje się coraz większym wyzwaniem dla mediów - redakcje potrzebują więc wykwalifikowanych dziennikarzy rozumiejących zachodzące zmiany gospodarcze, umiejących analizować wydarzenia i trendy rynkowe.

Odpowiadając na zapotrzebowanie rynku, „Press” wraz z Allegro organizują warsztaty, które dostarczą praktycznej wiedzy przydatnej w pracy dziennikarzom i redaktorom. Potrwają jeden dzień, będą podzielone na kilka bloków tematycznych.

Wśród prowadzących będą specjaliści, doświadczeni dziennikarze, m.in. laureaci Grand Press Economy: Maciej Samcik, Rafał Woś, Bartek Godusławski, Maciej Głogowski.

Partnerem medialnym warsztatów jest Wirtualna Polska.

Zarówno tematy wykładów, jak i prowadzący zostali wybrani tak, by spełnić zapotrzebowania redakcji na fachową wiedzę wspartą dziennikarską praktyką. Z warsztatów uczestnicy wyniosą wiedzę o tym, jak należy informować o ekonomii i gospodarce, z jakich źródeł korzystać, gdzie szukać konkretnych danych i jak operować danymi finansowymi.

Szczegółowy program warsztatów można znaleźć pod tym adresem.

Warsztaty „Know-how dziennikarstwa ekonomicznego” odbędą się 4 kwietnia br. w siedzibie Allegro w Warszawie w budynku Q22, Aleja Jana Pawła II 22.

Skierowane są do dziennikarzy zajmujących się ekonomią i gospodarką; redaktorów odpowiadających za informacje ekonomiczne - zarówno z mediów ogólnopolskich, jak też regionalnych i lokalnych.

Czas trwania: 9.30-17.00 - w przerwie zapraszamy na lunch.

Warsztaty są bezpłatne.


Bloki tematyczne:


Kogo i co czytać, by zrozumieć ekonomię i gospodarkę - czyli jak nie dać się zwieść finansowym szarlatanom i ekonomicznym populistom, by nie wywoływać paniki u odbiorców i uchodzić za rzetelne źródło.

Jak rozróżniać mity i prawdy w informacjach ekonomicznych - najważniejsze tematy dziennikarstwa ekonomicznego poruszane w mediach, podstawowe błędy i sposoby ich unikania, omówione na konkretnych przykładach.

Prawa wielkich liczb - po tym szkoleniu żaden z uczestników nie będzie miał kłopotu z czytaniem i rozumieniem wielkich liczb, analizą wielkości budżetów czy nakładów na programy gospodarcze.

Polski rynek e-commerce - jeden z najszybciej rozwijających się i dotyczący wielu odbiorców mediów. Skąd czerpać o nim informacje, jak go analizować oraz jak na tym rynku mogą zaistnieć sami dziennikarze.

Pojęcia ekonomiczne, które dziennikarz musi rozumieć, a boi się o nie zapytać - czyli na czym polega split payment, jak się liczy inflację, co faktycznie pokazuje średnia płaca itp.

Pieniądze Kowalskiego - jak i o czym informować, by nasz odbiorca był przekonany, że rozumiemy jego problemy i odpowiadamy na jego oczekiwania.

Zgłoszenia przyjmujemy do 25 marca pod adresem: warsztaty@press.pl

W treści e-maila prosimy wpisać: Warsztaty dla dziennikarzy ekonomicznych W zgłoszeniu należy podać: 1/ imię i nazwisko kandydata 2/ dane kontaktowe 3/ nazwę redakcji (ew. wpisać: freelancer) 4/ specjalność/doświadczenie zawodowe kandydata.

Po zamknięciu listy zgłoszeń „Press” poprosi uczestników o wypełnienie krótkiej ankiety, by jak najlepiej odpowiedzieć na ewentualne sugestie i oczekiwania. Liczba miejsc ograniczona.

ZAPRASZAMY!

(12.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 12, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Przewodniczący ZNP chce pozwać „Gazetę Polską” za okładkę

"Gazeta Polska" ze Sławomirem Broniarzem na okładce trafi do kiosków w środę

Na okładce „Gazety Polskiej” (Forum) Sławomir Broniarz, przewodniczący Związku Nauczycielstwa Polskiego, został przedstawiony jako terrorysta. W rozmowie z Onetem zapowiedział, że złoży pozew do sądu przeciw tygodnikowi.

Na okładce wydania „Gazety Polskiej”, które do kiosków trafi w środę, Broniarz przedstawiony jest jako terrorysta stojący pod szkolną tablicą z karabinem. "ZNP bierze dzieci na zakładników"  - głosi tytuł. W ten sposób tygodnik, którego redaktorem naczelnym jest Tomasz Sakiewicz, zapowiada tekst dotyczący planowanego strajku nauczycieli.

„ZNP nie zasłużył sobie na to, aby wizerunek prezesa związku był wykorzystywany do siania nienawiści. Można nas lubić lub nienawidzić, ale nie można generować skrajnych emocji, nawet w tak mało poczytnym tytule jak »Gazeta Polska«"- powiedział Broniarz Onetowi i dodał: "Zakładam, że kilka tysięcy osób obejrzy tę okładkę. Nie wiem jaki będzie efekt tej narracji, ale to już pan Sakiewicz bierze na swoje sumienie”.

(PAZ, 12.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.