Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 12, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Warsztaty „Know-how dziennikarstwa ekonomicznego”

Warsztaty skierowane są do dziennikarzy zajmujących się ekonomią i gospodarką (fot. materiały organizatorów)

Magazyn „Press” i Allegro zapraszają na pierwsze warsztaty dla dziennikarzy i redaktorów ekonomicznych.

Tematyka ekonomiczna staje się coraz większym wyzwaniem dla mediów - redakcje potrzebują więc wykwalifikowanych dziennikarzy rozumiejących zachodzące zmiany gospodarcze, umiejących analizować wydarzenia i trendy rynkowe.

Odpowiadając na zapotrzebowanie rynku, „Press” wraz z Allegro organizują warsztaty, które dostarczą praktycznej wiedzy przydatnej w pracy dziennikarzom i redaktorom. Potrwają jeden dzień, będą podzielone na kilka bloków tematycznych.

Wśród prowadzących będą specjaliści, doświadczeni dziennikarze, m.in. laureaci Grand Press Economy: Maciej Samcik, Rafał Woś, Bartek Godusławski, Maciej Głogowski.

Partnerem medialnym warsztatów jest Wirtualna Polska.

Zarówno tematy wykładów, jak i prowadzący zostali wybrani tak, by spełnić zapotrzebowania redakcji na fachową wiedzę wspartą dziennikarską praktyką. Z warsztatów uczestnicy wyniosą wiedzę o tym, jak należy informować o ekonomii i gospodarce, z jakich źródeł korzystać, gdzie szukać konkretnych danych i jak operować danymi finansowymi.

Szczegółowy program warsztatów można znaleźć pod tym adresem.

Warsztaty „Know-how dziennikarstwa ekonomicznego” odbędą się 4 kwietnia br. w siedzibie Allegro w Warszawie w budynku Q22, Aleja Jana Pawła II 22.

Skierowane są do dziennikarzy zajmujących się ekonomią i gospodarką; redaktorów odpowiadających za informacje ekonomiczne - zarówno z mediów ogólnopolskich, jak też regionalnych i lokalnych.

Czas trwania: 9.30-17.00 - w przerwie zapraszamy na lunch.

Warsztaty są bezpłatne.


Bloki tematyczne:


Kogo i co czytać, by zrozumieć ekonomię i gospodarkę - czyli jak nie dać się zwieść finansowym szarlatanom i ekonomicznym populistom, by nie wywoływać paniki u odbiorców i uchodzić za rzetelne źródło.

Jak rozróżniać mity i prawdy w informacjach ekonomicznych - najważniejsze tematy dziennikarstwa ekonomicznego poruszane w mediach, podstawowe błędy i sposoby ich unikania, omówione na konkretnych przykładach.

Prawa wielkich liczb - po tym szkoleniu żaden z uczestników nie będzie miał kłopotu z czytaniem i rozumieniem wielkich liczb, analizą wielkości budżetów czy nakładów na programy gospodarcze.

Polski rynek e-commerce - jeden z najszybciej rozwijających się i dotyczący wielu odbiorców mediów. Skąd czerpać o nim informacje, jak go analizować oraz jak na tym rynku mogą zaistnieć sami dziennikarze.

Pojęcia ekonomiczne, które dziennikarz musi rozumieć, a boi się o nie zapytać - czyli na czym polega split payment, jak się liczy inflację, co faktycznie pokazuje średnia płaca itp.

Pieniądze Kowalskiego - jak i o czym informować, by nasz odbiorca był przekonany, że rozumiemy jego problemy i odpowiadamy na jego oczekiwania.

Zgłoszenia przyjmujemy do 25 marca pod adresem: [email protected]

W treści e-maila prosimy wpisać: Warsztaty dla dziennikarzy ekonomicznych W zgłoszeniu należy podać: 1/ imię i nazwisko kandydata 2/ dane kontaktowe 3/ nazwę redakcji (ew. wpisać: freelancer) 4/ specjalność/doświadczenie zawodowe kandydata.

Po zamknięciu listy zgłoszeń „Press” poprosi uczestników o wypełnienie krótkiej ankiety, by jak najlepiej odpowiedzieć na ewentualne sugestie i oczekiwania. Liczba miejsc ograniczona.

ZAPRASZAMY!

(12.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.