Dział: PRASA

Dodano: Marzec 11, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Włodzimierz Bogaczyk, były wydawca regionalny "GW", jest szefem WORD w Poznaniu

Włodzimierz Bogaczyk objął obowiązki szefa WORD na początku lutego (screen Google Street View)

Wieloletni dziennikarz "Gazety Wyborczej" (Agora) w Poznaniu Włodzimierz Bogaczyk został dyrektorem poznańskiego Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego.

– Z jednej strony ta praca to dla mnie coś zupełnie nowego, ale z drugiej nie, bo zadania, które stoją przede mną jako dyrektorem WORD, są związane z kompetencjami, jakie posiadam. To przede wszystkim zarządzanie i organizacja pracy – mówi "Presserwisowi" Bogaczyk. 

Bogaczyk pracował w "Gazecie Wyborczej" przez 28 lat. Był dziennikarzem, redaktorem, w 2005 roku został redaktorem naczelnym poznańskiego oddziału. W 2014 roku przeszedł na stanowisko wydawcy regionalnego. W ubiegłym roku Agora zlikwidowała stanowiska wszystkich siedmiu wydawców regionalnych. Bogaczykowi nie zaproponowano innej oferty pracy w wydawnictwie.

(KW, 11.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 12, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Warsztaty „Know-how dziennikarstwa ekonomicznego”

Warsztaty skierowane są do dziennikarzy zajmujących się ekonomią i gospodarką (fot. materiały organizatorów)

Magazyn „Press” i Allegro zapraszają na pierwsze warsztaty dla dziennikarzy i redaktorów ekonomicznych.

Tematyka ekonomiczna staje się coraz większym wyzwaniem dla mediów - redakcje potrzebują więc wykwalifikowanych dziennikarzy rozumiejących zachodzące zmiany gospodarcze, umiejących analizować wydarzenia i trendy rynkowe.

Odpowiadając na zapotrzebowanie rynku, „Press” wraz z Allegro organizują warsztaty, które dostarczą praktycznej wiedzy przydatnej w pracy dziennikarzom i redaktorom. Potrwają jeden dzień, będą podzielone na kilka bloków tematycznych.

Wśród prowadzących będą specjaliści, doświadczeni dziennikarze, m.in. laureaci Grand Press Economy: Maciej Samcik, Rafał Woś, Bartek Godusławski, Maciej Głogowski.

Partnerem medialnym warsztatów jest Wirtualna Polska.

Zarówno tematy wykładów, jak i prowadzący zostali wybrani tak, by spełnić zapotrzebowania redakcji na fachową wiedzę wspartą dziennikarską praktyką. Z warsztatów uczestnicy wyniosą wiedzę o tym, jak należy informować o ekonomii i gospodarce, z jakich źródeł korzystać, gdzie szukać konkretnych danych i jak operować danymi finansowymi.

Szczegółowy program warsztatów można znaleźć pod tym adresem.

Warsztaty „Know-how dziennikarstwa ekonomicznego” odbędą się 4 kwietnia br. w siedzibie Allegro w Warszawie w budynku Q22, Aleja Jana Pawła II 22.

Skierowane są do dziennikarzy zajmujących się ekonomią i gospodarką; redaktorów odpowiadających za informacje ekonomiczne - zarówno z mediów ogólnopolskich, jak też regionalnych i lokalnych.

Czas trwania: 9.30-17.00 - w przerwie zapraszamy na lunch.

Warsztaty są bezpłatne.


Bloki tematyczne:


Kogo i co czytać, by zrozumieć ekonomię i gospodarkę - czyli jak nie dać się zwieść finansowym szarlatanom i ekonomicznym populistom, by nie wywoływać paniki u odbiorców i uchodzić za rzetelne źródło.

Jak rozróżniać mity i prawdy w informacjach ekonomicznych - najważniejsze tematy dziennikarstwa ekonomicznego poruszane w mediach, podstawowe błędy i sposoby ich unikania, omówione na konkretnych przykładach.

Prawa wielkich liczb - po tym szkoleniu żaden z uczestników nie będzie miał kłopotu z czytaniem i rozumieniem wielkich liczb, analizą wielkości budżetów czy nakładów na programy gospodarcze.

Polski rynek e-commerce - jeden z najszybciej rozwijających się i dotyczący wielu odbiorców mediów. Skąd czerpać o nim informacje, jak go analizować oraz jak na tym rynku mogą zaistnieć sami dziennikarze.

Pojęcia ekonomiczne, które dziennikarz musi rozumieć, a boi się o nie zapytać - czyli na czym polega split payment, jak się liczy inflację, co faktycznie pokazuje średnia płaca itp.

Pieniądze Kowalskiego - jak i o czym informować, by nasz odbiorca był przekonany, że rozumiemy jego problemy i odpowiadamy na jego oczekiwania.

Zgłoszenia przyjmujemy do 25 marca pod adresem: warsztaty@press.pl

W treści e-maila prosimy wpisać: Warsztaty dla dziennikarzy ekonomicznych W zgłoszeniu należy podać: 1/ imię i nazwisko kandydata 2/ dane kontaktowe 3/ nazwę redakcji (ew. wpisać: freelancer) 4/ specjalność/doświadczenie zawodowe kandydata.

Po zamknięciu listy zgłoszeń „Press” poprosi uczestników o wypełnienie krótkiej ankiety, by jak najlepiej odpowiedzieć na ewentualne sugestie i oczekiwania. Liczba miejsc ograniczona.

ZAPRASZAMY!

(12.03.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.