Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 19, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook usunął 2,1 mld fałszywych kont

Facebook w ciągu pół roku usunął 2,1 mld fałszywych kont i 3 mld materiałów spamerskich (fot. Pixabay.com)

Od stycznia do września 2018 roku Facebook usunął ponad 2,1 mld kont, które uznał za fałszywe. W tym samym okresie serwis skasował także prawie 3 mld wiadomości spamerskich i interweniował 7,9 mln razy w przypadkach szerzenia mowy nienawiści.

Jak wynika z raportu Facebooka, w pierwszym kwartale ub.r. serwis usunął 583 mln fałszywych kont, w drugim 800 mln, a w trzecim 754 mln. Fałszywe konta, w większości odpowiadające za spam reklamowy, stanowiły 3-4 proc. wszystkich kont. 

W trzech kwartałach ub.r. usunięto prawie 3 mld materiałów spamerskich (wiadomości, obrazy, wideo i komentarze): w pierwszym kwartale usunięto ich 836 mln, w drugim 957 mln, a w trzecim już 1,2 mld. W pierwszym i drugim kwartale usunięto po około 2,5 mln materiałów szerzących mowę nienawiści, w trzecim aż 2,9 mln. 

Raport poświęcony standardom społeczności i działaniom moderacyjnym serwisu powstał w odpowiedzi na zarzuty wobec Facebooka po wybuchu afery Cambridge Analytica w marcu ub.r.

(PD, 19.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 20, 2019

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Twitch najpopularniejszą platformą do streamingu gier i e-sportu

(fot. Florian Olivo/Unsplash.com)

Najpopularniejszą platformą do streamingu gier jest Twitch – w styczniu  63,7 tys. graczy wygenerowało łącznie 1,9 mln godzin materiałów wideo na żywo. Z głównego konkurenta YouTube skorzystało 22 tys. osób i nadało w sumie 460 tys. godzin wideo – wynika z raportu firmy analitycznej Newzoo.

Najchętniej oglądane są rozgrywki pojedynczych graczy w tytuł battle royale Fortnite oraz turnieje e-sportowe w Dota 2. 

Jak podaje Newzoo, w styczniu z Twitcha dziennie korzystało średnio prawie 13 tys. streamerów (średni czas spędzony w ciągu dnia na oglądaniu rozgrywek wyniósł prawie 30 minut), podczas gdy na YouTube było ich 4,5 tys. (średni czas – 21 minut).

Streamy z Fortnite prowadzone przez indywidualnych graczy były najchętniej oglądane na obu platformach: na Twitchu dziennie oglądało je średnio prawie 10 tys. osób, a na YouTube – 3,5 tys. Drugim najchętniej oglądanym tytułem na Twitchu było League of Legends – średnio 5,2 tys. osób, a na YouTube PUBG - średnio 1,7 tys. osób.

Press

Twitch bije YouTube m.in. pod względem liczby streamingujących graczy (fot. Newzoo.com)

W przypadku turniejów e-sportowych w styczniu na Twitchu najchętniej były oglądane rozgrywki w Dota 2 – nadano łącznie 16,2 mln godzin materiału na żywo. Taki wynik został osiągnięty głównie dzięki emisjom z turnieju Chongqing Major. Drugi w kolejności był League of Legends – emisje przede wszystkim z League of Legends Championship Series wygenerowały łącznie 15 mln godzin wideo na żywo. Rozgrywki e-sportowe z League of Legends były również popularne na YouTube – wygenerowały łącznie 5,5 mln godzin wideo.

Rozgrywki e-sportowe są coraz chętniej oglądane, a sam rynek e-sportu coraz bardziej dochodowy. Newzoo informowało w ubiegłym tygodniu, że globalny rynek e-sportu będzie w tym roku wart ponad 1 mld dolarów, a w 2022 roku 1,8 mld dolarów. Największe przychody generują reklamy, sponsoring i sprzedaż praw do transmisji rozgrywek i turniejów e-sportowych.

(PD, 20.02.2019)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.