Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Grudzień 06, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Brytyjczycy zarzucają Facebookowi oferowanie innym firmom danych użytkowników

Facebook zapewnia w oświadczeniu, że nie sprzedawał danych użytkowników (fot. Pixabay.com)

Komisja brytyjskiego parlamentu dotarła do wewnętrznych dokumentów Facebooka, z których ma wynikać, że ten serwis społecznościowy oferował firmom takim jak Airbnb, Lyft i Netflix specjalny dostęp do danych swoich użytkowników.

Dokumenty dotyczą okresu od 2012 do 2015 roku. Jak pisze "The New York Times", komisja dotarła też do e-maili świadczących o tym, że Facebook zastanawiał się nad rozszerzeniem dostępu do danych użytkowników twórcom aplikacji, które wykupiły u niego reklamy.

W oświadczeniu przedstawiciele Facebooka przekonują, że dokumenty są prezentowane w sposób mylący i bez kontekstu. Przyznają, że jak każda firma, prowadzili "wiele wewnętrznych rozmów na temat różnych sposobów budowy trwałego modelu biznesowego", ale zapewnili, że nie sprzedawali danych swoich użytkowników.

(KW, 06.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Grudzień 11, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Australijski regulator rynku chce urzędu ds. nadzoru nad Facebookiem i Google

(fot. Tim Bennett/Unsplash.com)

Australijski urząd do spraw konkurencji (Australian Competition and Consumer Commission - ACCC) w swoim raporcie rekomenduje powołanie urzędu nadzorującego działalność Facebooka i Google.

Jak informuje "Guardian", zadaniem nowo powstałego organu byłoby sprawdzanie, czy praktyki biznesowe obu gigantów internetowych są uczciwe. Urząd miałby szerokie uprawnienia i mógłby np. domagać się informacji na temat algorytmów, które decydują o tym, w jakim porządku ukazują się wyniki wyszukiwania. Mógłby także prowadzić dochodzenia dotyczące faworyzowania spółek zależnych i partnerów Facebooka i Google.

Pełny raport ACCC ukaże się w czerwcu 2019 roku.

(MC, 11.12.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo