Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Październik 31, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook odnotował wolniejsze tempo wzrostu liczby użytkowników

(fot. Pixabay.com)

Liczba użytkowników serwisu społecznościowego Facebook rośnie w wolniejszym tempie, a przychody firmy są niższe niż prognozowano - podał w środę serwis BBC.

Jak wskazano, we wrześniu z Facebooka korzystało dziennie średnio 1,49 mld osób. Oznacza to wzrost o 9 proc. w stosunku do porównywalnego okresu ubiegłego roku, ale to wynik niszy od spodziewanego - szacowanego na 1,51 mld.

Wzrost spowolnił w Europie, natomiast w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie utrzymywał się na stałym poziomie.

Facebook poinformował, że w trzecim kwartale jego sprzedaż wzrosła o 33 proc., do 13,7 mld dol. - co oznacza wynik słabszy od zakładanego.

Jak podkreśliło BBC, Facebook, do którego należą również serwisy WhatsApp i Instagram, musi zmierzyć się ze zmianami dotyczącymi sposobu korzystania z tej platformy wymiany informacji, a także wolniejszym tempem pozyskiwania użytkowników na najbardziej dochodowych rynkach.

Wzrost nie przyspiesza na rynkach rozwiniętych, coraz częściej użytkownicy komunikują się w serwisie za pośrednictwem tzw. prywatnych wiadomości - podano.

(PAP, 31.10.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Listopad 03, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spotify na minusie, ale coraz bliżej 200 mln użytkowników

Ze Spotify korzysta ponad 191 mln użytkowników (fot. Heidi Sandstrom/ Unsplash)

Serwis Spotify zamknął III kwartał przychodami w wysokości 1,35 mld euro (wzrost o 31 proc. rok do roku) i stratą 6 mln euro. W porównaniu z ubiegłym rokiem strata była mniejsza o 92 proc. 

Na 1,35 mld euro przychodów składają się wpływy od użytkowników korzystających z abonamentu Premium – 1,21 mld euro, oraz z reklam – 142 mln euro.

Z usługi korzysta ponad 191 mln użytkowników (wzrost o 28 proc.), z czego 87 mln stanowią użytkownicy subskrypcji Premium.

Spotify coraz bliżej 200 mln użytkowników

Spółka przewiduje, że na koniec tego roku z usługi będzie korzystać 199-206 mln użytkowników, z czego abonament wykupi 93-96 mln. Spotify liczy, że przychody w IV kwartale wyniosą 1,35-1,55 mld euro, a zysk 15 mln euro.

(PD, 03.11.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo