Zenith: rośnie czas oglądania wideo online
Polacy spędzą na oglądaniu materiałów wideo w internecie w 2018 roku średnio 49 minut dziennie – wynika z raportu "Online Video Forecasts 2018" opublikowanego przez dom mediowy Zenith.
To wciąż mniej niż światowa średnia, która wyniesie w tym roku według prognoz 67 minut dziennie. A do 2020 roku przeciętny konsument na świecie będzie oglądał wideo online przez 84 minuty dziennie. Analitycy Zenith podają, że globalne wydatki na reklamę online wideo wzrosły w 2017 roku o 20 proc., do 27 mld dolarów, a do 2020 będą rosły średnio o 17 proc. rocznie, osiągając 43 mld dolarów.
Anna Bartoszewska, dyrektor generalna Zenith, zwraca uwagę, że wpływ na to ma dynamiczny wzrost liczby użytkowników serwisów sVoD. "Tak szybki wzrost konsumpcji wideo online wpływa na to, jak marki planują kampanie telewizyjne i OLV. Z naszych szacunków wynika, że ponad połowa największych reklamodawców w Polsce wykorzystuje online wideo, by dobudować zasięg kampanii telewizyjnych i dotrzeć do konsumentów, którzy rzadko oglądają telewizję lub w ogóle nie mają telewizora" – komentuje Bartoszewska.
Raport Zenith zawiera dane z 59 krajów, w tym z Polski. Online wideo obejmuje wszystkie treści wideo oglądane w internecie.
(IKO, 17.07.2018)