Apple chce współpracować z wydawcami
Koncern Apple przedstawił nową aplikację, pozwalającą użytkownikom na dostęp do treści największych wydawców.
Aplikacja o nazwie News będzie oferować treści dostosowane do zainteresowań użytkowników. Kontent ma być prezentowany w ”magazynowej” formie, znanej m.in. z serwisu Flipboard. Wśród wydawców, którzy już przyłączyli się do projektu, są m.in. ESPN, Hearst, BuzzFeed i The New York Times Co. Mają oni otrzymywać całość wpływów z reklam wyświetlanych przy ich treściach. Ostatnio na zbliżonych zasadach treści dziennikarskie zaczęły publikować serwisy Facebook i Snapchat. Nowa aplikacja najpierw zostanie udostępniona użytkownikom w USA, Wielkiej Brytanii i Australii.
Na poniedziałkowej prezentacji podczas konferencji branżowej w San Francisco koncern Apple zaprezentował również muzyczny serwis streamingowy Apple Music oparty na tych samych zasadach co podobne platformy, m.in. Spotify i Deezer.
(LL, 10.06.2015)










