Konkurs dla dziennikarzy promujących wiedzę o narkotykach
Pokaż ludzką twarz polityki narkotykowej – to nowy konkurs dla dziennikarzy, którego organizatorzy chcą podnieść poziom publicznej debaty o środkach psychoaktywnych.
Celem konkursu jest zachęcenie dziennikarzy do mówienia o narkotykach racjonalnie, merytorycznie, z odwoływaniem się do wiedzy i naukowych dowodów. - Zależy mi na odpolitycznieniu tematu – wyjaśnia Katarzyna Malinowska-Sempruch, dyrektorka Międzynarodowego Programu Polityki Narkotykowej w Open Society Foundations który jest organizatorem konkursu. – Zależy mi na traktowaniu przez media polityki narkotykowej jako jednego z obszarów zdrowia publicznego, nieuleganiu populistycznym hasłom polityków oraz odejściu od traktowania użytkowników narkotyków jako łatwego wroga publicznego – dodaje Malinowska-Sempruch.
W konkursie wyłonione majką zostać dwie najlepsze prace, dotyczące: skutków społecznych obowiązującego aktualnie prawa narkotykowego w Polsce i na świecie, przeciwdziałania stygmatyzacji społecznej osób używających narkotyków, rzetelnie informujące o działaniu substancji psychoaktywnych oraz o sposobach przeciwdziałania narkomanii z możliwością wykorzystania wszystkich osiągnięć współczesnej medycyny oraz polityki narkotykowej innych państw.
Do konkursu można zgłaszać prace – nie więcej niż trzy jednego autora - o polityce narkotykowej w Polsce i na świecie z prasy, telewizji, radia i Internetu, opublikowane po polsku, między 1 września 2012 roku a 10 maja br. Zgłoszeń mogą dokonywać sami autorzy, jak i redakcje oraz osoby prywatne.
Prace oceni jury, w którym zasiądą m.in. Renata Kim, Hanna Lis, Zbigniew Łuczyński, Bartosz Węglarczyk i Jacek Żakowski. Zwycięzca pojedzie na międzynarodową konferencję International Drug Policy Reform Conference w Denver (USA) i dostanie na ten wyjazd 2 tys. zł stypendium. Nagrodą dla zdobywcy drugiego miejsca jest wyjazd na Harm Reduction International Conference w Wilnie (Litwa) oraz 1,2 tys. zł stypendium. Prace można nadsyłać do 10 maja br.
Dodatkowe informacje o konkursie i jego regulamin można znaleźć tutaj.
Miesięcznik „Press” jest patronem konkursu.
AO










