"Die Welt" wprowadzi opłaty w swoim serwisie internetowym
(Fot. www.welt.de)
"Era darmowego piwa" w postaci bezpłatnych treści w Internecie dobiega końca, ponieważ czytelnicy płacący za treści okazują się cenni nie tylko dla wydawców, ale przede wszystkim dla reklamodawców - przekonuje Mathias Döpfner, prezes Axel Springer.
Największy niemiecki wydawca wprowadzi do końca roku opłaty za treści na stronie internetowej swojego flagowego tytułu "Die Welt" - poinformował serwis prasa.info.pl. Szef Axel Springer w Niemczech jest pewny, że jego śladem pójdą konkurenci.
W wywiadzie z Reutersem, Mathias Döpfner, CEO wydawnictwa Axel Springer w Niemczech, powiedział: "Wierzę, że 100 tys. płacących użytkowników jest wartych więcej, niż milion konsumujących darmowe treści. Użytkownik, który płaci, świadomie wybiera markę prasową, chce i potrzebuje produkowanych przez nią treści i tworzą z tytułem zupełnie inny rodzaj więzi. Z zupełnie innym podejściem traktują umieszczane w tych serwisach reklamy."
W ślad za "Die Welt" mają pójść pozostałe dzienniki wydawane przez Springera. Wydawca chce by do 2020 roku 50 proc. wszystkich przychodów wydawnictwa pochodziło z działalności cyfrowej (aktualnie stanowią one 38 proc.).
(23.10.2012)










