Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: ODPOWIEDZIALNY BIZNES

LPP - Modowy start

Dzięki uczestnictwu w projekcie LPP przyszli projektanci uczą się i zawodu, i zachowań na rynku pracy

Przygotowanie młodych projektantów do wejścia na rynek pracy, zapoznanie ich z realiami tworzenia mody w globalnej firmie odzieżowej oraz przekazanie im praktycznej wiedzy o procesie projektowania ubioru, od wstępnej koncepcji projektu aż po jego realizację – to cele projektu edukacyjnego „Fashion Starter”.

Press

Organizatorem inicjatywy jest firma LPP, która realizuje projekt wspólnie z uczelniami wyższymi o profilu artystycznym. W pierwszej edycji programu, która rozpoczęła się w marcu i trwała do października ub.r., udział wzięli studenci gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych. Druga odbyła się we współpracy z Pracownią Projektowania Ubioru działającą na Wydziale Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Projekt rozpoczęto jesienią 2016, a finał miał wiosną 2017.

Główną osią obu edycji programu były wykłady i warsztaty projektowania dla początkujących projektantów. Prace poprzedzone były teoretycznym wstępem w postaci serii wykładów prowadzonych przez projektantów i trend researcherów LPP. W pierwszej edycji zadaniem studentów było przygotowanie, przy wsparciu dydaktyków akademickich, projektów abstrakcyjnych z użyciem niestandardowych materiałów oraz kolekcji sześciu modeli użytkowych. Motywem przewodnim drugiej edycji programu było zaś stworzenie kolekcji z wyłącznie naturalnych tkanin: lnu i konopi, poddanych innowacyjnym procesom wykończeniowym. W każdym z tych projektów wsparcia młodym pasjonatom mody udzielali eksperci LPP.

Miarą efektywności praktyki jest liczba uczestników projektu i zasięg, jaki udało się zbudować, prezentując jego efekty w witrynach salonów Reserved i Mohito, odwiedzanych przez tysiące osób, a także doświadczenie i relacje, jakie młodzi designerzy mogli budować dzięki współpracy z ekspertami z firmy odzieżowej o międzynarodowym zasięgu. Po zakończeniu projektu jego uczestnicy otrzymali certyfikaty potwierdzające udział w programie. Zdobyli też cenną wiedzę dotyczącą przygotowania materiałów aplikacyjnych. Każdy z finalistów, korzystając z profesjonalnych materiałów pozyskanych w pracach warsztatowych (zdjęcia z sesji, fotografie plansz inspiracyjnych), przygotował własne portfolio i CV. Udział w projekcie nie tylko wzmocnił u uczestników kompetencje i praktyczne umiejętności związane z projektowaniem ubioru, ale również zapewnił im stosowne przygotowanie do wejścia na rynek pracy w branży modowej.

Spośród 80 studentów i absolwentów gdańskiej ASP, którzy zgłosili się do pierwszej edycji programu, udział w warsztatach wzięło 25. Spośród 14 finalistów czterech otrzymało od LPP ofertę dalszej współpracy.

Podczas drugiej edycji w warsztatach uczestniczyło kilkadziesiąt osób, kilkanaście z nich miało szansę zaprojektować modele, które znalazły się w witrynach wybranych salonów Mohito.

Efekty

120 studentów i absolwentów Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku i Krakowie wzięło udział w projekcie Fashion Starter

Ponad 30 publikacji poświęconych projektowi ukazało się w mediach: branżowych, modowo-lifestylowych i ogólnoinformacyjnych

Kontakt

Anna Miazga
koordynator ds. CSR
Dział Komunikacji i Zrównoważonego Rozwoju LPP
tel.  571 448 415
[email protected]

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.