Wydanie: ODPOWIEDZIALNY BIZNES

Sanofi - Dzielimy się czasem i kompetencjami

Dzięki programowi wolontariackiemu, nasi pracownicy nie tylko dają coŚ z siebie, ale też i wiele zyskują

Program „wolontariat Sanofi” firma zainicjowała jesienią ub.r. i prowadzi we współpracy z Towarzystwem Inicjatyw Twórczych „ę”. Zakłada wprowadzanie zmian o długotrwałym charakterze, opartych na wzajemnym oddziaływaniu: pracownicy oferują swoje kompetencje i czas, a w zamian uczą się innych rzeczy od osób, którym pomagają. Atutem Programu jest umożliwienie pracownikom wyboru, w które projekty (mające różnych beneficjentów) chcą się zaangażować.

Projekty wolontariackie, realizowane w ramach Programu, odpowiadają na realne problemy społeczne, takie jak m.in.: wykluczenie osób starszych, integracja osób ze spektrum autyzmu, promocja zdrowego żywienia i budowania relacji rodzinnych, aktywizacja lokalnej społeczności. Pierwszy z nich, „Wokół stołu” to wspólne gotowanie z udziałem dzieci, dorosłych i pasjonatów kulinarnych, dzięki czemu rozwijamy zainteresowanie zdrowym i racjonalnym odżywianiem i zachęcamy do odkrywania nowych smaków. Raz w miesiącu spotykamy się i pod okiem kucharza przygotowujemy zdrowe, zbilansowane posiłki. Zwracamy też uwagę na rolę stołu jako miejsca spotkań – przez kilka godzin odkładamy na bok tablety, jemy, rozmawiamy, śmiejemy się i cieszymy wspólnie spędzonymi chwilami.

Projekt „Cała Praga śpiewa” zaczął się od odwiedzin chłopców z akordeonem i kontrabasem w domu dziennego pobytu przy ul. Brzeskiej na warszawskiej Pradze Północ. Gdy zagrali pierwsze takty piosenek, zaczęło się wspólne muzykowanie, które trwa do dzisiaj: w Domu Seniora przy placu Hallera, Domu Zabawy i Kultury, a nawet w półfinale programu „Must be the music”. W ramach wolontariatu, wspieramy powstawanie płyty seniorskiego zespołu oraz dbamy o zachowanie w pamięci warszawskiego folkloru.

Z kolei „Dom. Projekt o przestrzeni domowej starszych osób” to akcja, w ramach której, na podstawie informacji o życiu starszych osób – ich historii, przeżyć i potrzeb, pod okiem projektantki Marty Omaleckiej, wymyślamy rozwiązania i przygotowujemy obiekty odpowiadające na potrzeby seniorów i ułatwiające im życie, pomagając dostosować mieszkania do wieku i stanu zdrowia w możliwie prosty, dostępny i niedrogi sposób. W ramach projektu remontowaliśmy niedawno kuchnię u jednej z seniorek, przed nami jeszcze dwie takie akcje.

Kolejny projekt to „Autentyzm”. Łączy fotografie rodzinne i wstęp do genealogii, i jest prowadzony z udziałem dorosłych ze spektrum autyzmu lub zespołu Aspergera. Osoby takie często pozostawione są same sobie – my angażujemy je w różne działania, np. warsztaty fotograficzne, które pokazują, w jak unikatowy sposób osoby z autyzmem postrzegają świat. A na przykładzie prac z genealogii, możemy uczyć się od nich dokładności, sumienności, dociekliwości i poczucia obowiązku. Oni z kolei mają możliwość naturalnego kontaktu i rozmów z osobami, z którymi łączy je to samo zainteresowanie. Na finał projektu planujemy wystawę prac w przestrzeni miejskiej – po to, by pokazać, że ich autorzy to tacy sami członkowie społeczeństwa jak my, a ich postrzeganie świata jest wyjątkowe.

I wreszcie „Rośnij WAW – zielona mapa Warszawy”, czyli wspólne spacery, których celem jest ćwiczenie uważności: otwierania oczu i uszu na obrazy i dźwięki z najbliższej okolicy, na co dzień niedostrzegalne i niesłyszalne. Takie działania nie tylko pomagają się zrelaksować, odsunąć na chwilę codzienne troski i stres – podczas spacerów zbieramy dźwięki miasta, które następnie zostaną zaklęte w unikatowy utwór z gatunku muzyki relaksacyjnej.

Jak podkreśla Magdalena Kruszewska, prezes zarządu SANOFI w Polsce, „Program wolontariatu Sanofi opiera się na innowacjach społecznych, a jego celem jest poprawa jakości życia społeczności, pośród których funkcjonujemy na co dzień, co wpisuje się w strategię społecznej odpowiedzialności Sanofi w Polsce. Powstał również w wyniku potrzeb zgłaszanych przez naszych pracowników, którzy chcieli realizować się poprzez wspólne działanie na rzecz innych. Głęboko wierzę, że wspólnymi siłami osiągniemy wyznaczone cele i wesprzemy wiele ciekawych inicjatyw”.

Kontakt

Karolina Szapiro
Communication & CSR manager
tel. 516 283 216
[email protected]

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.