Wydanie: ODPOWIEDZIALNY BIZNES

Ergo Hestia - Zawrócić z drogi ku niepełnosprawności

Dzięki innowacyjnej inicjatywie ubezpieczyciele mogą sfinansować rehabilitację poszkodowanych, zyskując wizerunkowo i ekonomicznie

Centrum Pomocy Osobom Poszkodowanym (CPOP) to specjalistyczny podmiot, którego zadaniem jest skuteczne wspieranie ludzi w powrocie do zdrowia i aktywnego życia po ciężkich wypadkach. Jest to projekt wyjątkowy na mapie Polski. Powołane w 2009 roku jako część ERGO Hestii, od czerwca 2015 roku CPOP działa jako osobna spółka, świadcząc usługi także na rzecz innych ubezpieczycieli.

Press

Swoje zadania Centrum realizuje, oferując dostęp do lekarzy, rehabilitantów, psychologów i innych specjalistów. We współpracy z nimi opracowuje dla poszkodowanych indywidualne programy pomocy, które obejmują kompleksowe wsparcie. I nie chodzi tylko o wymiar fizyczny tej pomocy, ale także społeczny i zawodowy, np. naukę nowego zawodu, przystosowanie do nowej sytuacji społecznej czy opiekę psychologa. W zakresie rehabilitacji CPOP współpracuje z wiodącymi prywatnymi klinikami i ośrodkami medycznymi w całej Polsce. Poszkodowani cenią sobie też wsparcie w zakresie informacji, np. wskazanie im innych podmiotów i instytucji, które można włączyć w proces powrotu do aktywności. Zaletą tego projektu jest również to, że poszkodowany rzadko ma szansę otrzymać podobne świadczenia w ramach ubezpieczenia zdrowotnego, a jednocześnie najczęściej nie stać go na samodzielne sfinansowanie pomocy w tak szerokim zakresie – koszt programu rehabilitacyjnego po wypadku drogowym może sięgać nawet kilkuset tysięcy złotych. W przypadku świadczeń udzielanych przez CPOP wszelkie koszty rehabilitacji i pomocy pokrywają towarzystwa ubezpieczeń, które zleciły taką pomoc. Po każdym etapie rehabilitacji poszkodowani i ubezpieczyciel otrzymują raport o postępach i decydują, jakie kolejne kroki podjąć.

W ciągu ośmiu lat działania CPOP blisko 200 osób przeszło kompleksową rehabilitację zakończoną sukcesem, kolejnych kilkadziesiąt wraca do zdrowia, a z różnych form wsparcia oferowanych przez CPOP skorzystało już kilkuset poszkodowanych.

Współpraca z CPOP zakłada korzyści zarówno dla poszkodowanego, jak i dla ubezpieczyciela. Poszkodowany zyskuje szansę powrotu do zdrowia i aktywnego życia. Z kolei ERGO Hestia – nadal główny partner biznesowy Centrum – widzi zysk z tego współdziałania w kilku obszarach. Po pierwsze, zadowolenie i wdzięczność poszkodowanych, którzy powrócili do zdrowia – ich opinia o jakości usług, którą dzielą się z rodzinami i znajomymi, jest bezcenna. Po drugie, skuteczna rehabilitacja oznacza redukcję ewentualnych roszczeń rentowych. Co więcej, rehabilitując poszkodowanego za pośrednictwem takich partnerów jak CPOP, ubezpieczyciel minimalizuje zagrożenie działaniami nieprofesjonalnymi, nieskutecznymi, a czasem wręcz przynoszącymi niekorzystne efekty, co może oznaczać zwiększenie roszczeń. Zaś bieżąca kontrola procesu leczenia poszkodowanego oznacza dla ubezpieczyciela większą precyzję przy wycenie szkody.

Oczywiście po stronie firmy zawsze jest ryzyko, że rehabilitacja się nie powiedzie i tak czy inaczej rentę trzeba będzie wypłacać. To ryzyko ubezpieczyciel bierze na siebie.

CPOP to jedyna na rynku polskim ekspercka firma, która upowszechnia w Polsce innowacyjną formułę pomocy dla osób najciężej poszkodowanych w wypadkach. Eksperci CPOP działają w całym kraju i docierają do każdego poszkodowanego. Centrum działa także poprzez utworzoną we współpracy z Fundacją Integralia ogólnopolską sieć 16 doradców ds. zatrudnienia (doradcy zawodowi i pośrednicy pracy), którzy przygotowują i pomagają poszkodowanym w znalezieniu zatrudnienia na lokalnych rynkach pracy.

Efekty

Blisko 200 poszkodowanych w poważnych wypadkach zrealizowało z powodzeniem indywidualne plany pomocy

Kontakt

Mario Zamarripa
koordynator projektu zrównoważonego rozwoju w Grupie ERGO Hestia
[email protected]

Katarzyna Świsłowska
dyrektor Centrum Pomocy Osobom Poszkodowanym
[email protected]

Monika Truszkowska-Bednarek
prezes Fundacji Integralia
[email protected]

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.