Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: ODPOWIEDZIALNY BIZNES

Grupa Lotos - Dla bezpiecznych podróży

Naszym celem jest ograniczenie liczby i skutków zdarzeń drogowych

Polska należy do czołówki krajów o największym zagrożeniu uczestników ruchu drogowego. Dlatego, po konsultacjach z policją i ekspertami bezpieczeństwa na drogach, GRUPA LOTOS wspólnie z Krajowym Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w 2014 roku zajęła się tematem bezpiecznego przewożenia dzieci w fotelikach oraz prawidłowego zapinania pasów. Temu zagadnieniu poświęciliśmy kampanię społeczną „LOTOS – Mistrzowie w pasach”.

Program adresowany jest do kierowców i pasażerów, którzy poprzez edukację w zakresie bezpieczeństwa oraz podnoszenie świadomości będą mieli wpływ na ograniczenie liczby i skutków zdarzeń drogowych. W ramach kampanii na stacjach paliw LOTOS działają pit-stopy – punkty eksperckie, do których zapraszani są kierowcy tankujący paliwo i wszyscy klienci stacji paliw. Wykwalifikowany zespół ekspertów dba o sprawdzenie poprawności zapinania pasów bezpieczeństwa, ustawienia zagłówków kierowcy i dorosłych pasażerów, przeprowadza instruktaż poprawnego przewożenia najmłodszych pasażerów w fotelikach oraz takiego montażu tych fotelików, by zapewnić maksymalny komfort i bezpieczeństwo podczas podróży. Dzieci zapraszane są do zabawy, kolorowania książeczek edukacyjnych, układania puzzli i zapinania lalek w fotelikach. Wszyscy odwiedzający pit-stopy dostają materiały szkoleniowe.

Ponadto w ramach programu organizowane są seminaria „Bezpiecznie – chce się żyć” i Lekcje Bezpieczeństwa w wybranych szkołach podstawowych. Podczas tych lekcji dzieci i młodzież przez zabawę uczą się m.in. poprawnego zapinania pasów i zasad ich działania, właściwego montowania fotelików i skutecznego zapinania się w nich, działania poduszek powietrznych itp.

W pierwszej pilotażowej edycji projektu, zrealizowanej w 2014 roku w województwie pomorskim, eksperci przeprowadzili pół tysiąca inspekcji pasów i fotelików samochodowych. Dodatkowo 2,5 tys. osób wzięło udział w seminariach „Bezpiecznie – chce się żyć!”, a 2,5 tys. dzieci – w Lekcjach Bezpieczeństwa. W 2015 i 2016 roku Program odbywał się już na obszarze całego kraju. Podczas wszystkich pit-stopów na stacjach LOTOSU eksperci dotarli z indywidualnymi instruktażami do około 6 tys. Polaków.

Ambasadorem kampanii od pierwszej edycji jest wielokrotny mistrz Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski Kajetan Kajetanowicz. Patronat nad Programem objęły instytucje takie jak: Komenda Główna Policji, Główny Inspektorat Transportu Drogowego, Przemysłowy Instytut Motoryzacji, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, Państwowa Straż Pożarna.

Efekty

6 tys. kierowców skorzystało z inspekcji i instruktażu poprawnego ustawienia foteli i zagłówków, montowania fotelików dla dzieci i zapinania pasów bezpieczeństwa

15 tys. uczestników wzięło udział w warsztatach zapinania pasów i montażu fotelików podczas seminariów

Ponad 2,5 tys. dzieci uczestniczyło w lekcjach bezpieczeństwa i warsztatach poprawnego zapinania pasów

Kontakt

Grupa LOTOS
Biuro Sponsoringu i CSR
[email protected]
www.odpowiedzialny.lotos.pl

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.