Wydanie: PRESS 01-02/2023

Pranie kolorów

Coraz więcej firm w Niemczech podejmuje działania na rzecz społeczności LGBTQ+. Niektóre ocierają się przy tym o pinkwashing

Zawsze przed Pride słyszę te pytania” – skarży się w klipie na Instagramie znana niemiecka drag queen Candy Crash. Po czym tłumaczy, co miała na myśli: oto marki lub ich agencje PR piszą do niej, że „bardzo ją kochają” i że mają teraz kolejną kolekcję Pride, a następnie proponują Candy produkty, które ma promować na swoim kanale. „Na rynek wprowadza się wiele kolekcji z tęczą, a na ich sprzedaży zarabia miliony. To hipokryzja, podwójne standardy” – denerwuje się Candy Crash, która na Instagramie ma ponad 80 tys. fanów.

Problem jest głębszy, rodzi wielopiętrowe podejrzenia. Nawet wobec firm, które na pierwszy rzut oka wszystko robią prawidłowo. Jak w przypadku koncernu REWE w kontekście ostatniego mundialu.

Katarzyna Domagała-Pereira

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.