Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 05-06/2022

Na krawędzi

Urban climbing szybko zyskuje na popularności. YouTube’a zalewają filmy, na których młodzi ludzie wspinają się na dźwigi, kominy, wieżowce. Na widok tych scen jednym staje serce, a innym mózg. Chcą robić to samo

Urban climbing i rooftopping (miejskie wspinanie i chodzenie po dachach) wywodzi się z ruchu zwanego urban exploration lub w skrócie urbex. Chodzi o docieranie do niedostępnych budowli i elementów miejskiej infrastruktury. W założeniu nie ma w tym komercji. Więcej – jedną z niepisanych zasad jest niepodawanie dokładnych informacji o lokalizacji odwiedzonego miejsca. Tyle że dzięki YouTube’owi rooftopping szybko ewoluuje i staje się metodą na zdobycie błyskawicznej popularności w mediach społecznościowych. Niebezpieczną metodą.

TERAZ WIDZISZ, O CO CHODZI

Harry Gallagher, znany jako Nightscape, popularność zyskał w wieku zaledwie 19 lat, kiedy wszedł na dach najwyższego wieżowca biznesowej dzielnicy Canary Wharf w Londynie. Potem za cel wspinaczki wziął m.in. dach stadionu West Hamu i wieżę widokową Orbit w londyńskim Parku Olimpijskim. Dziś jego kanał na YouTubie śledzi ponad milion osób, a najlepiej oglądane filmy mają po kilka milionów odsłon. Swoją popularność zamienił w biznes. Sprzedaje m.in. swoje koszulki i bluzy po kilkadziesiąt euro za sztukę. W opisie jednego z filmów pojawiły się linki promujące jego ulubione utwory. Nightscape promował też buty marki Palladium. W rozmowie dla „The Times” jego matka opowiadała, że rodzinie żyło się biednie. „Nigdy nie mieliśmy stabilności finansowej. W dniu, w którym wszedł na stadion West Hamu, nie mogliśmy rano kupić puszki kawy. Tamtej nocy jego film stał się wiralem. Przyszedł do mnie i powiedział: »Teraz widzisz, o co w tym wszystkim chodzi«” – stwierdziła.

Jakub Guder

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.