Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Polskie Badania Internetu z zyskiem  |  Totalizator Sportowy unieważnia  |  Oglądalność serialu "Pierwsza miłość" w Polsacie  |  TVP przeniosła produkcję "Jednego z dziesięciu"  |  Pilot WP zawiesił emisję  |  Czwarty sezon serialu Canal+ "The Office PL"  |  Red Carpet Media Group rusza z kanałem  |  Justyna Steczkowska jurorką  |  Coca-Cola HBC Polska nowym klientem  |  One House ze stałą obsługą  |  Kierownik ds. public affairs w Play  |  Netflix z reklamami ma w tym roku osiągnąć 950 mln dol. przychodów  |  Zaczynają wpływać oferty kupna Telegraph Media Group  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 34 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 03-04/2022

Międzynarodowe Kino Polska

Kino Polska założył Polak, w biznes zainwestowała firma SPI stworzona przez Turka, a niebawem kontrolę nad grupą przejmą Francuzi z Canal+. W tle być może lex TVN

Kino Polska TV, będąca częścią SPI International, ma dwa kanały naziemne Stopklatka TV i Zoom TV, kanały satelitarne Kino Polska i Kino Polska Muzyka, a także zajmuje się dystrybucją innych stacji, głównie filmowych. Jest dziś piątą grupą telewizyjną w Polsce, osiąga duże przychody i notuje niezłe zyski.

Kino Polska TV ma ponad 40 kanałów i działa w 40 krajach Europy, Afryki i Azji. Pod względem przychodów największymi rynkami są: Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Rumunia i kraje byłej Jugosławii. Do polskiej spółki należy Filmbox International Ltd, nadający kanały pod marką Filmbox. Kilka lat temu SPI wycofało się z dystrybucji kinowej. Firma koprodukowała m.in. „Dom zły” i „Wesele” Wojciecha Smarzowskiego.

Po trzech kwartałach 2021 roku grupa wypracowała 30,3 mln zł zysku netto przy 182,5 mln zł przychodów, które wzrosły o 20 proc. w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. Przychody z emisji urosły o 11,6 proc. (do 93,6 mln zł), a wpływy z reklam o 33,2 proc. (do 66,5 mln zł). Przychody na rynkach międzynarodowych wzrosły o 14,3 proc., do 64,3 mln zł.

W Warszawie spółka zatrudnia ok. 200 osób. Za granicą ma lokalne zespoły sprzedażowe, w niektórych krajach jest to jedna osoba. Za granicą, podobnie jak w Polsce, grupa zarabia na opłatach od operatorów płatnej telewizji i sprzedaży czasu reklamowego.

Większościowym akcjonariuszem Kino Polska TV jest zarejestrowana w Holandii SPI International BV.

Maciej Kozielski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.