Karząca ręka Świrskiego  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Przeciwdziałanie dyskryminacji w Polskim Radiu  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Karząca ręka Świrskiego  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Przeciwdziałanie dyskryminacji w Polskim Radiu  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Karząca ręka Świrskiego  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Przeciwdziałanie dyskryminacji w Polskim Radiu  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Wydanie: PRESS 01-02/2022

Szef radiokomitetu w Łodzi

Zamiast rozwijać radio, wolą cieszyć się dobrymi posadami. I choć nie znają się na mediach, to wiernie służą partii matce

Gdy w 2016 roku – po wygranych wyborach – Prawo i Sprawiedliwość ponownie przejmowało władzę w mediach publicznych, pracownicy Radia Łódź nie mieli powodów do obaw. Prezesem rozgłośni został znów Dariusz Szewczyk, który kierował stacją w czasach tzw. pierwszego PiS. Szewczyk co prawda był kojarzony z Prawem i Sprawiedliwością, ale przez większość pracowników radia jest do dziś dobrze wspominany. – Gospodarz w starym rozumieniu tego słowa – opowiada jeden z byłych pracowników Radia Łódź.

Dziennikarze radia przyznają, że Szewczyk nie wpływał mocno na polityczną linię radia, do studia byli zapraszani goście o różnych poglądach, a dyskusje przebiegały zwykle w spokojnej, merytorycznej atmosferze. – Cechą łódzkiej publicystyki radiowej było wyważenie. Tutaj nikt nie skakał sobie do gardeł – mówi dr Krzysztof Grzegorzewski, obecnie medioznawca z Uniwersytetu Łódzkiego, który pierwsze dziennikarskie szlify zdobywał właśnie w Radiu Łódź. Pracownicy przyznają, że PiS oczywiście odciskał piętno na radiu, ale przechylenie polityczne było niewielkie i dla większości akceptowalne.

To, co dla jednych jest w „miarę poprawne”, dla innych już trudno akceptowalne. W łódzkim urzędzie miasta nie widzą większej różnicy między tym, co dzieje się dziś, a czasem, gdy rozgłośnią kierował Szewczyk i starają się omijać stację szerokim łukiem. – Od dawna nie korzystamy z zaproszeń do audycji, które z założenia służą tylko temu, by działania władz miasta pokazać z negatywnej strony – mówi Marcin Masłowski, rzecznik prasowy prezydent Łodzi.

Jeśli w stacji były jakieś spory, to nie z powodu polityki, ale za sprawą sposobu zarządzania ówczesnego dyrektora programu Marcina Wąsiewicza (obecnego dyrektora radiowej Trójki), z którym – jak wspominają dziennikarze – bardzo trudno się współpracowało. Opowiadają, że Wąsiewicz nie panował nad swoimi emocjami, a radiem zarządzał za pomocą wiadomości mailowych. Z Wąsiewiczem chcieliśmy porozmawiać. Najpierw nie wykluczał rozmowy, ale później odpisał, żeby pytania przesłać mailem. Tak zrobiliśmy, ale my jego maila nie doczekaliśmy się.

Michał Niedbalski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.