Wydanie: ODPOWIEDZIALNY BIZNES

Grupa Muszkieterów - 10 lat zaangażowania

Muszkieterowie starają się odpowiadać swoimi działaniami na potrzeby sąsiadów i dotrzeć z pomocą do osób potrzebujących wsparcia

Działalność prospołeczna wpisana jest na stałe w strategię realizowaną przez GRUPĘ MUSZKIETERÓW. Znajomość ludzi, wśród których żyją i pracują, pozwala bowiem Muszkieterom, właścicielom supermarketów Intermarché i Bricomarché, odpowiadać na potrzeby ich sąsiadów oraz docierać z pomocą do osób potrzebujących wsparcia. Za swoje działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu Grupa Muszkieterów otrzymała w tym roku Biały Listek CSR tygodnika „Polityka”. Doceniono przede wszystkim dwa spośród największych projektów Grupy: „Zbieramy krew dla Polski” i „Muszkieterowie dla Polek”.

„Zbieramy krew dla Polski” jest największą kampanią na rzecz honorowego krwiodawstwa w Polsce. Organizują ją wspólnie GRUPA MUSZKIETERÓW i Polski Czerwony Krzyż. Inicjatywa stanowi odpowiedź na wzrastające szczególnie w okresie wakacyjnym zapotrzebowanie polskich szpitali na krew. Jej celem jest podnoszenie świadomości i zachęcanie Polaków do honorowego krwiodawstwa. 22 kwietnia ruszyła jubileuszowa, 10. edycja akcji. W ramach działań na parkingach pod sklepami Intermarché i Bricomarché przeprowadzonych zostanie w sumie 130 akcji zachęcających do regularnego oddawania krwi, połączonych z jej poborem. Zbiórkom krwi towarzyszy wiele atrakcji, a wśród nich: nauka pierwszej pomocy, pokazy strażackie, animacje dla dzieci oraz konkursy i quizy.

Z kolei celem kampanii edukacyjnej z zakresu promocji zdrowia „Muszkieterowie dla Polek” jest zachęcenie kobiet, w szczególności z niewielkich miejscowości, do profilaktyki raka piersi: regularnych konsultacji specjalistycznych i samobadania się. Mieszkankom województw: dolnośląskiego, lubuskiego i wielkopolskiego udostępniane są mammobusy (na parkingach supermarketów Intermarché i Bricomarché), w których mogą one poddać się profilaktycznym badaniom. W tym roku program realizowany jest po raz dziesiąty.

Obie kampanie znalazły się wśród 10 inicjatyw w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu realizowanych przez GRUPĘ MUSZKIETERÓW wyróżnionych w marcu br. przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Pozostałe to: internetowa platforma do organizowania wspólnych dojazdów dla pracowników, ekologiczne rozwiązania w nowym biurowcu centrali Grupy, zbiórki na rzecz Banków Żywności i schronisk dla bezdomnych zwierząt, wypożyczalnia rowerowych wózków transportowych – Koursavélo, cykl wykładów otwartych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu pt. „Nowoczesne metody zarządzania w handlu”, a także kampanie: „Wakacje z Muszkieterami” oraz „Place zabaw – Muszkieterowie”.

Efekty

13,6 tys. litrów krwi zebrano w trakcie dziewięciu edycji akcji „Zbieramy krew dla Polski”. Umożliwiło to przeprowadzenie wielu zabiegów i operacji ratujących życie

40,2 tys. dawców zdecydowało się oddać swoją krew podczas kampanii

45 tys. polek w różnym wieku skorzystało z dotychczas przeprowadzonych dziewięciu edycji akcji edukacyjnej „Muszkieterowie dla Polek” – darmowej mammografii i nauki samobadania piersi

Kontakt

Eliza Orepiuk-Szymura,
tel. 61 665 12 09
[email protected]

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.