Wydanie: PRESS 10/2016

Czy sieć ich wyżywi

Jedni idą do sieci, bo w telewizji nie ma dla nich już miejsca. Inni – bo szukają większych możliwości. Jeszcze inni – dla pieniędzy

Internet będzie numerem jeden na rynku mediów, staje się wiarygodnym źródłem informacji, portale dają dobry socjal i świetnie płacą – taki sielankowy obraz malują dziennikarze, którzy odchodzą z tradycyjnych mediów. Twierdzą, że teraz jest najlepszy moment, by trafić pod skrzydła któregoś z największych portali. Ale niektórzy nie kryją obaw.

W  największych portalach – czyli w Grupie Onet i Wirtualnej Polsce – widzimy już (lub niedługo zobaczymy) programy Tomasza Lisa, Jarosława Kuźniara, Katarzyny Janowskiej czy Macieja Orłosia. Wrażenie robią nie tylko nazwiska, ale i stawki, które proponują portale byłym dziennikarzom telewizyjnym. W przypadku największych gwiazd sięgają podobno kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie. Doświadczeni dziennikarze śledczy i polityczni mogą liczyć „tylko” na gaże sięgające 20 tys. zł miesięcznie. Brzmi świetnie, lecz czy aby na naszych oczach nie rośnie kolejna bańka internetowa? Wielu twierdzi, że nie, bo przecież rosną wpływy z reklamy wideo online, a odbiorcy tradycyjnych mediów porzucają je dla internetu. Jednak sceptycznych głosów nie brakuje.

Łukasz Cieśla, „Głos Wielkopolski”

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.