Wydanie: PRESS 03/2014

Raport - Paywalle

Doświadczenia zachodnich wydawców pokazują, że ograniczanie bezpłatnego dostępu do treści internetowych będzie postępowało

W USA i Kanadzie paywalle w różnej postaci wprowadziło już ponad 400 gazet. Trudno wskazać jeden dominujący.

Najbardziej powszechnym w Niemczech sposobem pobierania przez wydawców gazet opłat za kontent online jest freemium – spośród 74 dzienników stosujących paywalle aż 50 używa tego modelu.

Na rynku brytyjskim opłaty za treści wprowadziło 25 proc. dzienników ogólnokrajowych. Hard paywalle zaryzykowały tytuły Ruperta Murdocha.

 

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.