Wydanie: PRESS 04/2012

Kto się boi cyfry

Większości polskich nadawców radiowych cyfryzacja jest nie na rękę

Polskie Radio na początku czerwca, tuż przed Euro 2012, chce uruchomić multipleks do nadawania cyfrowego w technologii DAB+. Ma już pozwolenie, rozpisało przetarg na operatora technicznego.

– Cyfryzacja to dla nas projekt priorytetowy, szansa na umocnienie pozycji rynkowej i skuteczniejszą realizację misji nadawcy publicznego – mówi Andrzej Siezieniewski, prezes Polskiego Radia.

Multipleks Polskiego Radia zaoferuje słuchaczom programy nadawane dziś analogowo i ofertę na Euro 2012: serwisy w kilku językach adresowane do kibiców. Początkowo w miastach turniejowych: w Warszawie, we Wrocławiu, w Poznaniu i Gdańsku (zasięg szacuje się na 4–5 mln odbiorców), później w kolejnych lokalizacjach.

– Po zakończeniu Euro 2012 uruchomimy pięć dodatkowych kanałów przeznaczonych wyłącznie na multipleks. Oprócz Programu I, II, III i IV znajdzie się też rozgłośnia regionalna – zapowiada Paweł Mathia, główny inżynier Polskiego Radia.

Maciej Kozielski

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.