Wydanie: PRESS 05/2011

Trzecia strona negatywu

Próżno dziś szukać fotoreportaży na łamach „Newsweek Polska”, dobrej jakości zdjęć też jest w nim coraz mniej. – Gdy tygodnik startował w Polsce, miał często ponad 120 stron, wydania i dodatki specjalne, więc znajdowało się w nim sporo miejsca na zdjęcia. Reklamy były zamieszczane w mniej agresywny sposób. Obecnie często musimy ograniczać nasze moce. Niemały wpływ na to wywierają pieniądze. Zamiast wysyłać fotoreporterów za granicę, musimy radzić sobie w ramach tego, co znajdziemy w agencjach czy bankach zdjęć – tłumaczy Marek Kowalczyk, szef działu Foto „Newsweeka”. To problem wszystkich tytułów. W dziennikach dominują portrety, w magazynach kolorowych najłatwiej znaleźć uniwersalne ilustracje. – Coraz częściej rola zdjęcia zostaje sprowadzona do ilustracji – przyznaje Patrycja Kwas z „Gazety Wyborczej”. – Zdjęcia w „Gazecie” zawsze były i są na niezłym poziomie, jesteśmy tylko coraz mniej ekskluzywni. Dziś bowiem już niewielu zwraca uwagę na to, że różne tytuły publikują te same agencyjne zdjęcia. Kilka lat temu było to nie do pomyślenia. Rzadko też publikujemy reportaże prasowe. I niekoniecznie tylko ze względu na oszczędności – stwierdza.

Więcej w majowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie
 

 

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.