Wydanie: PRESS 05/2011

Słowa na wagę

Demand Media szczyci się tym, że odpowiada na potrzeby rynku – produkując dokładnie to, co konsumenci chcą przeczytać. Należący do tej firmy portal eHow oferuje teksty poradnikowe dotyczące takich tematów, jak: rodzina, jedzenie, zdrowie, dom, finanse i styl życia. – Te teksty są pisane pod kątem komercyjnym i to jest zasadnicza zmiana w uprawianiu dziennikarstwa – uważa Ken Doctor, analityk firmy Outsell. Do tego teksty są konstruowane pod kątem SEO (search engine optimization), czyli jak najlepszego dopasowania do algorytmów wyszukiwarek. Na przykład po trzęsieniu ziemi w Japonii eHow zarzucił Internet krótkimi tekstami, w których pojawiały się słowa „earthquake” czy „tsunami”. Powtórzenia były celowe – te słowa internauci najczęściej wpisywali do wyszukiwarek. Z artykulików, często pisanych przez dyletantów, można się było dowiedzieć, jak się zachować podczas wstrząsów, jak przeżyć lub uciec przed tsunami, jak przekazać dary dla ofiar, jak wyglądają ostrzeżenia przed tsunami itd. – Demand Media ogłupia w ten sposób Internet – oburza się Vivek Wadhwa, wykładowca z University of California-Berkeley School of Information. Teksty nie są pisane przez ekspertów, co oznacza, że ich jakość jest niska. Ale pojawiają się wysoko w wynikach przeszukań, co oznacza, że ludzie im ufają. Na przykład jeden z artykułów opublikowanych przez eHow zaleca na bóle w klatce piersiowej picie dużych ilości wody.

  Więcej w majowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie

 

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.