Temat: biura reklamy 2021

Wydanie: BIURA REKLAMY 2021

GRUPA EUROZET

EWA ROSIEWICZ prezes Eurozetu, dyrektor biura reklamy

Miniony rok wymusił dopasowanie się do nowej sytuacji i bieżących potrzeb. W tym roku będziemy korzystać ze zdobytych już doświadczeń. Nasza oferta eventowa uległa całkowitemu przemodelowaniu. Większość akcji została przeniesiona w znacznej części na antenę i do internetu. Powstały też nowe koncepty dostosowane do obowiązujących obostrzeń. Efektem były nadspodziewanie dobre wyniki w tym segmencie. Niezmiennie więc pracujemy nad dalszą optymalizacją przychodów i rentowności z wykorzystaniem synergii na linii radio–internet–eventy.

Naszym głównym produktem pozostają pakiety wysokozasięgowe. Duży nacisk kładziemy na pozyskiwanie nowych klientów bezpośrednich, stąd wprowadzone zmiany w strukturze sprzedaży i działania kierowane bezpośrednio do tej grupy odbiorców. Rozwijamy ofertę sponsoringową, na którą w dobie pandemii wzrósł popyt. Powstał też zespół odpowiedzialny wyłącznie za sprzedaż online. Zakładamy, że niebawem podpiszemy kolejne umowy, poszerzające skład Pakietu Niezależnych.

To, co w br. budzi nasz największy niepokój, to brak przewidywalności w planowaniu, zapowiedzi wprowadzenia podatku reklamowego oraz próba wymuszenia grania na antenie 49 proc. polskich piosenek. Te koncepcje mogą negatywnie wpłynąć na całą branżę.

W portfolio radiowym Radio Zet utrzymało stabilną pozycję, ale nasze oczekiwania na ten rok są zdecydowanie większe. Liczymy na utrzymanie trendu wzrostowego Antyradia i Meloradia, które zakończyły ub.r. z rekordami, kolejno – 2,7 i 1,5 proc. udziału w czasie słuchania. Widzimy też pozytywne efekty zmian w Chillizet.

Miniony rok zakończyliśmy z nowymi rekordami naszych serwisów internetowych. Grudzień przyniósł 12,4 mln ich realnych użytkowników (wzrost o 13 proc. r/r). Przełożyło się to na wzrost przychodów online o 23,1 proc. Prognozujemy, że 2021 będzie rokiem kolejnych rekordów, a nowa oferta reklamowa i dedykowany zespół sprzedaży online wydatnie się do tego przyczynią.

MEDIA

Radio: Radio Zet – 4,4 mln słuchaczy, Antyradio – 0,9 mln słuchaczy, Meloradio 500 tys. słuchaczy, Chillizet – 100 tys. słuchaczy, Radio Plus – 700 tys. słuchaczy, 58 stacji Pakietu Niezależnych; łączny zasięg stacji Grupy Eurozet wraz z Pakietem Niezależnych wynosi 7,7 mln słuchaczy (X–XII 2020, Radio Track, grupa 15+)

Internet: Radiozet.pl – 11,8 mln RU, Antyradio.pl – 1,5 mln RU, Planeta.pl – 800 tys. RU oraz dwa inne serwisy internetowe; wszystkie serwisy internetowe Grupy Eurozet – 12,4 mln RU (XII 2020, Mediapanel)

TOP KLIENCI

Euro-net, Neoidea, Media Expert, Zdrovit, Lidl

LUDZIE

Ewa Rosiewicz – prezes zarządu spółki Eurozet, dyrektor biura reklamy

STRUKTURA

Sprzedaż ogólnopolska – obsługa domów mediowych; działem kieruje Anna Kopytowska, dyrektor sprzedaży ogólnopolskiej, [email protected]

Sprzedaż bezpośrednia, klienci strategiczni – działem kierują Anita Jankowska, dyrektor działu sprzedaży bezpośredniej, klienci strategiczni, [email protected] oraz Monika Jankowska-Janicka, dyrektor działu sprzedaży bezpośredniej, klienci strategiczni i new business, [email protected]

Rozwój sprzedaży – działem kieruje Karol Kłos, dyrektor rozwoju sprzedaży, [email protected]

Eurozet Live: organizacja eventów i marketing miejsc i wydarzeń; działem kieruje Zbigniew Krupnik, dyrektor Eurozet Live, [email protected]

Sprzedaż online – działem kieruje Dorota Dałek, head of digital sales, [email protected]

Studio Zet – studio nagraniowe, produkcja reklam; działem kieruje Mikołaj Lampart, dyrektor Studia Zet, [email protected]

KONTAKT

tel. 22 583 31 00
[email protected]
www.eurozet.pl

HIT 2020

2020 był rokiem niezwykłym, trudnym, pełnym niepewności i zwrotów akcji, zdominowanym i podporządkowanym tematowi pandemii, ale też licznych rekordów. Podobnie jak dla całej branży, najtrudniejszymi dla Grupy Eurozet okazały się kwiecień i maj. W III i IV kwartale przychody już tylko nieznacznie odbiegały od tych z 2019 roku. Wzrosły natomiast rok do roku przychody z reklamy internetowej (o 23,1 proc.). Rekordowym wynikiem zamknęło ub.r. również Studio Zet. Dobrze w sytuacji covidowej poradził sobie Eurozet Live, dostosowując swoją ofertę eventową do nowej rzeczywistości.

Miniony rok okazał się rekordowy pod względem słuchalności dla Antyradia i Meloradia. Ich udziały w czasie słuchania wzrosły kolejno o 0,5 proc. i 0,4 proc. (Radio Track, X–XII 2020/2019). Najlepsze wyniki w historii zanotowały też serwisy internetowe. W grudniu odwiedziło je 12,4 mln realnych użytkowników (według Mediapanelu), a Grupa Eurozet utrzymała 15. miejsce w rankingu największych wydawców internetowych w Polsce.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.