Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Spis treści:

Róbmy swoje

Nikt nie będzie decydował, kiedy się „kończę” - mówi Agata Młynarska. W wyniku dobrej zmiany straciła program w TVP, ale nie występuje przeciwko tym, którzy tam zostali. Nadal wierzy w hasło „Dziennikarze wszystkich stacji, łączcie się!”. Jak dziś je rozumie - tłumaczy we wrześniowym „Press” Karolinie Głowackiej.

Awantura w rodzinie

Tomasz Sakiewicz, wchodząc na ścieżkę wojenną z braćmi Karnowskimi, podrzucił też amunicji wrogom PiS. Przeczytaj o tym, jak prawicowym dziennikarzom wystarczył tydzień, by doszczętnie spalić ideę mediów narodowych.

Nie muszą, a zmieniają

Kto sądzi, że Polska jest jedynym krajem w Unii Europejskiej, w którym istnieje prawny wymóg autoryzacji cytatów - ma rację. Ale nie do końca. Ewa Wanat opisuje casus niemiecki - kraj, gdzie doskonale ma się autoryzacja bezprawna. Prosimy nie naśladować.

Dama

Janina Paradowska była opętana dziennikarstwem i polityką. Można się było z nią nie zgadzać, ale nie można było jej ignorować.

Papieska technika

Relacje ze Światowych Dni Młodzieży były wyzwaniem dla techników w telewizjach, stacjach radiowych i portalach.

Wirtualne odpoczywanie

Wirtualne odpoczywanie - to nowa sytuacja kulturowa, w której musimy się odnaleźć. Jeśli dotychczas nie zastanawiałeś się, co się stanie z Twoim profilem na Facebooku po śmierci, zrobisz to po przeczytaniu tego tekstu.

Majdan się zwinął

Oczekiwania wobec nowych telewizji internetowych na Ukrainie, które powstały podczas Majdanu, były ogromne. Po dwóch latach „Press” odwiedził ponownie te redakcje - zobaczyliśmy, że wydoroślały, mają lepszy sprzęt i profesjonalnych dziennikarzy, ale już te same problemy co dawne telewizje reżimowe.

Tu liczy się luz

Znana blogerka Maffasion twierdzi, że Snapchat zmniejszył dystans między nią a jej obserwatorami. Wszystko wskazuje na to, że snapchaterzy są kolejnym ogniwem ewolucji digital influencerów: najpierw celebrytami Internetu stawali się blogerzy, potem vlogerzy, następnie youtuberzy, a teraz rosną gwiazdy Snapchata.

Wielka repolonizacja

Poznańscy dziennikarze postanowili wszcząć debatę o repolonizacji mediów. Na razie toną w oparach absurdu.

Umarła unia, niech żyje prasa!

Do wyników referendum dotyczącego Brexitu walnie przyczyniły się brytyjskie media. Dziś nie mają z tego powodu wyrzutów sumienia: publikowały to, czego oczekiwali ich odbiorcy. „Press” zainteresował się, jaki jest tego efekt. Odpowiedź zdziwi wielu redaktorów.

Strach przed Grossem

Wywołał najbardziej burzliwą debatę o historii Polski, ale nie stał się ulubieńcem mediów. Jan Tomasz Gross został bowiem symbolem: albo "pedagogiki wstydu", albo "rachunku polskiego sumienia". Analiza ewolucji jego medialnego wizerunku.

Wideonewsy? To trzeba umieć!

„Digital News Report 2016” ujawnia, dlaczego informacje wideo nie mają dużych oglądalności w Internecie. A także jak to można zmienić.

Maraton w pracy

Żeby Polacy mogli pasjonować się meczami na Euro 2016 i igrzyskami w Rio de Janeiro, dziesiątki dziennikarzy sportowych pracowało przez całą dobę.

Co pana interesuje?

To nieprawda, że mężczyźni przestali czytać prasę, trzeba tylko zrozumieć, jakich tematów dziś w niej szukają.

Jej piętro, jej zasady

Katarzyna Sośnierz – rozczarowana i zmęczona branżą reklamy – jednak do niej wróciła, ale na swoich warunkach.

Logomotywy

Top 15 rebrandingów logotypów firm i marek.

Trzeba być szczerym

Rozmowa z Małgorzatą Węgierek, CEO Havas Media Group.

Razem, ale i osobno

Czasy dominujących agencji full service powoli się kończą. Na rynku reklamy nastał czas pączkowania firm o różnych specjalizacjach.

Poprzednie numery

Magazyn Press
Magazyn Press
Magazyn Press