Wydanie: PRESS 05-06/2017

Dziennikarskie plemiona 2

(Link do całej grafiki zmieściliśmy niżej)

Znudzony rankingami popularności kont na Twitterze, w których za kryterium przyjmuje się liczbę osób obserwujących czyjeś konto, postanowiłem zbadać, jak naprawdę dzielą się dziennikarze, którzy korzystają z Twittera

Gdy 15 grudnia ub.r. tuż po godz. 10 Krzysztof Skórzyński, reporter „Faktów” TVN, opublikował na Twitterze: „Szanowni Państwo, pewnie Was to nie obchodzi, piszę informacyjnie: PiS zdecydowało o radykalnym ograniczeniu dostępu dziennikarzy do sejmu”, to nic nie zapowiadało, jak wiele wydarzy się w ciągu następnych dni.

Nazajutrz, gdy pod hasłami obrony mediów opozycja parlamentarna zaczęła w Sejmie blokować mównicę, na Twitterze aktywność polskich dziennikarzy wzrosła do rzadko spotykanego poziomu – 1 tys. tweetów na godzinę. W ciągu całego dnia, średnio co minutę, dziennikarze na Twitterze publikowali sześć tweetów.

Za podstawę obecnego badania przyjąłem tweety zebrane w okresie od 6 grudnia 2016 do 20 marca 2017 roku.

Press
Press

Twitterowe plemiona (kliknij)

Stanisław M. Stanuch

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo