Wydanie: PRESS 05-06/2017

Szklany sufit

„Dziennik Gazeta Prawna” jest udanym połączeniem newsów branżowych i opiniotwórczego dziennikarstwa. To odrębna jakość na rynku

Fraza: „Nie wiem, czy pani wie, ale to ja wykończyłem caracale” – zapewni „Dziennikowi Gazecie Prawnej” miejsce w czołówce cytowań mediów w kwietniu. Za to zdanie, wypowiedziane w rozmowie z Magdaleną Rigamonti, Wacław Berczyński zapłacił dymisją ze stanowiska przewodniczącego podkomisji badającej katastrofę w Smoleńsku. Materiałem „DGP” media grały przez tydzień – ani te z prawa, ani te z lewa nie kwestionowały wiarygodności źródła.

– „Dziennik Gazetę Prawną” traktuję jak profesjonalnie robiony dziennik branżowy. Jego neutralność nie daje żadnych podstaw, by gdzieś na marginesie podawać w wątpliwość jego informacje dotyczące polityki – mówi Robert Kantereit, dziennikarz Trójki i gospodarz poranków w TVN 24.

– Widać, że ten dziennik chce zachować wielobarwność. Szuka niezależności, sięgając po tak różnych autorów, jak Magdalena Rigamonti, Robert Mazurek, Grzegorz Osiecki czy Rafał Woś – ocenia Konrad Piasecki z RMF FM. – Podobnie jak liberalno-konserwatywna „Rzeczpospolita” nie daje się zaszufladkować po żadnej stronie polsko-polskiego sporu politycznego, ale w przeciwieństwie do niej nie określa się światopoglądowo – dodaje.

Jeden z redaktorów, który niedawno dołączył do zespołu „Dziennika Gazety Prawnej”: – Najpierw na kolegium usłyszałem krytykę planu ministra rozwoju Mateusza Morawieckiego. Myślę sobie: „Oho, to już wiem, gdzie jestem”. Ale następnego dnia redaktorzy wychwalali jakiś jego pomysł. Wtedy zgłupiałem.

Grzegorz Kopacz

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo