Wydanie: PRESS 05-06/2017

Gazeta niezadowolonych

16 141 241. Tyle osób zagłosowało za pozostaniem Wielkiej Brytanii w Unii Europejskiej. To 48 proc. wszystkich biorących udział w referendum 23 czerwca 2016 roku. Za mało, by powstrzymać Brexit. Ale wystarczająco dużo, by warto było specjalnie dla nich stworzyć nowe pismo

Dzień po referendum, gdy chodziłem po Londynie, uderzyło mnie, jak ponury nastrój w nim panował. Ludzie byli zszokowani wynikiem głosowania. Zacząłem się zastanawiać, która gazeta reprezentuje tę nowo powstałą społeczność, te 48 procent wymykające się tradycyjnym podziałom politycznym. Nie było żadnej, którą ci ludzie mogliby ze sobą nosić, by publicznie zaprezentować swoją wściekłość – opowiada pomysłodawca i redaktor naczelny „The New European” Matt Kelly.

Pierwszy numer ukazał się 8 lipca 2016 roku w nakładzie ok. 200 tys. egz., w objętości 48 stron (widzą Państwo pewną zależność?). „The New European” jest gazetą proeuropejską i w żadnym wypadku tego nie ukrywa.

Artur Osiński

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo