Wydanie: PRESS 05/2012

Czas mobilnej reklamy

Firma Gartner prognozuje, że do 2015 roku światowy rynek reklamy mobilnej powiększy się ponadsześciokrotnie

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Ericsson ConsumerLab, z Internetu mobilnego w smartfonie lub komórce w ub.r. korzystało już blisko 6 mln internautów (według Nokia Siemens Networks – nawet 8,8 mln). Mimo to wielu specjalistów nadal uważa, że Polacy nie bardzo wiedzą, jak z niego korzystać i dlatego reklama mobilna w Polsce dopiero raczkuje. Krzysztof Beniowski, szef sieci HandyNet specjalizującej się w reklamie mobilnej, wyjaśnia: – W pierwszej kolejności to użytkownicy muszą zdobyć medium, jakim jest Internet mobilny. Reklamodawcy na masową skalę pojawią się w nim, gdy zobaczą, że te tłumy już tu są – przewiduje Marcin Zaremba, head of business LoveMobile (Grupa O2). – Moim zdaniem marketerom wciąż ucieka podstawa i istota reklamy mobilnej: być jak najbliżej klienta i usuwać bariery między nim a produktem lub usługą. Z badań nad percepcją użytkowników komórek bowiem wynika, że reklama funkcjonalna, która na coś się przydaje albo bawi, a nie tylko pokazuje produkt, sprawdza się dużo lepiej. Gra „Serce i rozum”, przygotowana pod koniec ub.r. przez Atomclick i Looksoft dla Telekomunikacji Polskiej (Orange), to jeden z takich przykładów. Aplikację, która nie wprost reklamuje firmę i jej produkty, pobrało już ponad 300 tys. osób.

Adrian Todorczuk

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo