Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Wydanie: PRESS 05/2012

Jak wam się podoba

Coraz częściej to widzowie decydują, które seriale obejrzymy na ekranie. Albo co należy w nich zmienić czy wprowadzić

Sala, zwana fokusownią, ma jakieś 20 mkw. Na środku duży stół, wokół niego kilka krzeseł. Pół jednej ściany zajmuje lustro. Badani nie wiedzą, że weneckie. Za lustrem siedzą twórcy serialu i przedstawiciele telewizji: producent, spec od badań, czasami także scenarzysta. Aktorów się nie zaprasza: pod falą krytyki mogliby się załamać, a pod wpływem komplementów zażądać podwyżki.
W fokusowni jest również ekran, chociaż gdy badanie dotyczy serialu znanego już z telewizji, nie bywa potrzebny. Ogląda się tylko produkcje testowane przed wprowadzeniem do ramówki. Wtedy badani patrzą na ekran, a ludzie za weneckim lustrem obserwują badanych.
Moderator otwiera drzwi, do fokusowni wchodzi sześć kobiet. TVN bada tylko panie, wychodząc z założenia, że przed telewizorem mężczyźni i tak do nich dołączą. Odwrotnie się raczej nie zdarza.

Elżbieta Rutkowska

Dostęp do pełnej treści artykułu jest płatny

Kup dostęp poprzez SMS wysyłając treść KOD.PRESS na numer 7255 (koszt 2,46 zł). Otrzymasz kod, który należy wpisać w pierwsze okno poniżej. Na koniec wciśnij "Prześlij". Więcej informacji w regulaminie.

Tutaj wpisz kod dostępowy otrzymany bezpośrednio od PRESS. . Więcej informacji w regulaminie.

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo