Wydanie: PRESS 11/2011

Gazety na Facebooku

- Treści z wydań papierowych na FB przysparzają czytelników, ale nie wiadomo, czy pieniędzy

Szef Facebooka Mark Zuckerberg zapowiedział powstanie aplikacji mediów w trakcie czwartej edycji konferencji f8 organizowanej przez serwis społecznościowy. Zuckerberg uważa, że stworzony przez niego serwis wchodzi w etap dojrzałości: zakończyła się faza, w której Facebook rozwijał się głównie ilościowo, zyskując ponad 800 mln użytkowników. Teraz chce silniej związać ich z portalem, zdobyć ich zaangażowanie. 

Mają temu służyć aplikacje wykorzystujące mechanizm Open Graph. Wystarczy, że przeczytasz artykuł z gazety, a twoi znajomi natychmiast się o tym dowiedzą. Tym samym użytkownicy będą udostępniać gigantyczne ilości informacji o swoich upodobaniach, bezcenne dla marketerów. Facebook będzie mógł nie tylko zaproponować jeszcze skuteczniejsze targetowanie reklam, lecz także zupełnie nowe idee reklamowe, takie jak wprowadzone w tym roku Wydarzenia sponsorowane (Sponsored stories), które uwiarygodniają przekaz reklamowy przez wykorzystanie związanej z nim aktywności naszych znajomych (widzimy reklamy tego, co oni polubili). Aplikacje mediów: gazet, serwisów muzycznych i wideo mają w tym planie odegrać jedną z głównych ról.

Więcej w listopadowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.