Wydanie: PRESS 11/2011

Czwarta zmiana

- Wizja Radia na Wizji nie uchowa się w telewizji

Postanowiliśmy zaeksperymentować – tak w styczniu br., tuż po starcie Radia z Wizją, mówił reporterowi publicznego radia jego ówczesny prezes Jarosław Hasiński. Nowy prezes Andrzej Siezieniewski eksperyment po nim odziedziczył i przez kilka miesięcy zachodził w głowę, co z tym fantem zrobić. Choć decyzja o jego przerwaniu już zapadła, Polskie Radio jeszcze długo będzie ponosiło koszty fanaberii byłego szefa. 

Z dyrektorem Czwórki Krzysztofem Łuszczewskim prezes Siezieniewski spotkał się już pierwszego dnia swojego urzędowania. Zapowiedział, że chce zobaczyć biznesplany i ocenić je od strony ekonomicznej. Po wyjściu ze spotkania Łuszczewski wziął trzydniowy urlop. W Polskim Radiu zaś rozpoczął się zarządzony przez prezesa audyt finansowy, który miał m.in. wykazać, jakie były rzeczywiste koszty uruchomienia i utrzymania nowego rodzaju nadawania. 

Prezes był bowiem przekonany, że kwota 3,5 mln zł, którą oficjalnie wydano na Radio z Wizją, w rzeczywistości była znacznie większa. I wydano ją, mimo że już pod koniec ub.r. wiadomo było, iż wpływy abonamentowe maleją i publiczne radio może mieć problem z utrzymaniem się na powierzchni. 

Pod koniec października decyzja zapadła: Czwórka zerwie umowy z kablówkami i  platformami cyfrowymi, bo to one najbardziej obciążyły budżet. Wizja pozostanie w Internecie.

Więcej w listopadowym numerze "Press" - kup teraz e-wydanie

Aby przeczytać cały artykuł:

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.