Polsat podnosi ceny reklam na 2026 rok. "Ciężko w ogóle komentować"
Polsat Media oczekuje od klientów wyższego poziomu deklaracji wydatków na non TV (fot. materiały prasowe)
Oferta handlowa biura reklamy Polsat Media na 2026 rok zakłada wzrost kosztów dotarcia w Polsacie – dowiedział się "Presserwis".
Koszty dotarcia w Polsacie będą wyższe o 6,5 proc. – dotyczy to zarówno głównej anteny, jak i kanałów tematycznych. To mniejsza podwyżka niż w tym roku (10 proc. w Polsacie i 7,5 proc. w kanałach tematycznych).
"Nie sądzę, żeby spotkało się to ze zrozumieniem"
Polsat Media oczekuje od klientów wyższego poziomu deklaracji wydatków na non TV (udział wzrośnie z 15,25 proc. w 2025 roku do 24,25 proc. w 2026 roku).
Czytaj też: Republice ubyło reklamodawców. Stacja Sakiewicza ma ich mniej niż wPolsce24
– Polsat Media argumentuje ruch rozwinięciem oferty non TV. Nie sądzę, żeby spotkało się to z dużym zrozumieniem na rynku. Ciężko w ogóle komentować. 15 proc. to już było dużo. 25 proc. to abstrakcyjna wartość – mówi menedżer jednej z agencji mediowych, chcący zachować anonimowość.
Polsat Media jest brokerem firmy reklamy zewnętrznej Screen Network. Jej właściciel – Digital Network – pod koniec października 2025 roku przejął za 131,5 mln zł Braughman Group Media Outdoor.
W ofercie Polsat Media pojawią się również dwa nowe produkty reklamowe – pakiety Mężczyźni 40-64 i Kobiety 40-64.
Z kolei w TVN Media w 2026 roku koszty dotarcia w pakiecie Max (TVN i TVN Siedem) w wzrosną o 3 proc., a w kanałach tematycznych – o ok. 5 proc.
Według szacunków Publicis Groupe Polska po trzech kwartałach 2025 roku wydatki na reklamę telewizyjną były nieznacznie wyższe niż przed rokiem (wzrost wyniósł 0,7 proc.). W samym trzecim kwartale reklamodawcy zmniejszyli wydatki na telewizję (o 2,6 proc.), a brokerzy zredukowali liczbę minut reklamowych w TV (we wrześniu o 7,3 proc.).
Czytaj też: Co piąty klient płatnej telewizji rozważał rezygnację z abonamentu. Nowe badanie
(KOZ, 08.12.2025)










