Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szczegóły przejęcia WBD przez Netflixa. Co z TVN?  |  KRRiT nadal zalega z wypłatami  |  Skutki wprowadzenia przez Google wyszukiwania AI  |  Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 08, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Republice ubyło reklamodawców. Stacja Sakiewicza ma ich mniej niż wPolsce24

Reklamy w Republice i wPolsce24 sprzedaje Polsat Media (screen: YouTube/Telewizja Republika)

W listopadzie w stacji Republika emitowano spoty 89 firm – o 12 mniej niż w październiku. Stacja zarządzana przez Tomasza Sakiewicza ma mniej reklamodawców niż konkurencyjna wPolsce24.

Jak wynika z danych Nielsen Media, do których dotarł "Presserwis", w listopadzie w stacji wPolsce24 kampanie wykupiło 139 klientów – tyle samo, co w październiku.

Lista reklamodawców Republiki i wPolsce24

W listopadzie wśród dużych, niezwiązanych właścicielsko z Republiką reklamodawców byli m.in.:

  • producent suplementów diety Ekamedica, BB Trade Estonia OÜ (właściciel marki Zondacrypto, giełdy kryptowalut),
  • producent suplementów Oleofarm,
  • Pallotyńska Fundacja Misyjna Salvatti.pl (na jej konto można było przekazać 1,5 proc. podatku m.in. dla Republiki),
  • telezakupy Mango (Grupa Polsat Plus),
  • hurtownia farmaceutyczna Salus International
  • i Narodowy Bank Polski.

Czytaj też: Województwo lubelskie dołoży 1,23 mln zł do sylwestra Republiki

Natomiast w stacji wPolsce24 wśród dużych reklamodawców znaleźli się:

  • producent leków i środków higieny osobistej Reckitt Benckiser,
  • hipermarket Kaufland,
  • producent leków US Pharmacia,
  • DOZ – spół­ka współpracująca z DOZ Ap­tekami,
  • producent leków i suplementów Aflofarm,
  • sklep Media Expert
  • i operator telekomunikacyjny Orange Polska.

Republika i wPolsce24 są dostępne za pośrednictwem satelity, operatorów kablowych i naziemnie na ósmym multipleksie.

Według Nielsen Media Republika uzyskała w listopadzie średnio 5,49 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ wobec 4,78 proc. rok wcześniej, a wPolsce24 – 1,53 proc. (rok do roku wzrost z 0,78 proc.). W grupie komercyjnej 16-59 Republika zanotowała 3,24 proc. (wzrost z 2,33 proc.), a wPolsce24 – 0,74 proc. (wzrost z 0,42 proc.).

Republika zmaga się z odpływem reklamodawców

Reklamy w Republice i wPolsce24 sprzedaje Polsat Media. W grudniu najdroższe spoty według cennika Republiki kosztują 14,3 tys. zł (15,6 tys. zł w listopadzie), a w stacji wPolsce24 – 2,5 tys. zł (3,2 tys. zł w listopadzie). W przypadku mniejszych stacji ważniejsza od sprzedaży cennikowej jest sprzedaż pakietowa, czyli obejmująca wiele stacji i różne grupy odbiorców.

Czytaj też: Nowa ustawa medialna trafia do konsultacji. Obecny parlament może nie zdążyć jej uchwalić

Umowa pomiędzy naziemną Republiką i biurem reklamy Polsat Media na sprzedaż reklam w tej stacji obowiązuje do końca roku. Na razie nie wiadomo, czy współpraca będzie kontynuowana. 1 grudnia spółka powiązana ze stacją uruchomiła sklep internetowy Goryla.pl, który promowany jest na antenie, a na kanale stacji na YouTubie nadawany jest program z produktami ze sklepu, przypominający telesprzedaż.

Z odpływem reklamodawców Republika zaczęła się zmagać na początku 2024 roku. Część firm, np. Ikea czy mBank, wycofała się z Republiki po wypowiedziach m.in. publicysty Marka Króla o tym, że imigrantom należy "założyć chipy, tak jak się pieskom zakłada" oraz że "tańsze jest jeszcze numery na lewej ręce wytatuować, wtedy łatwo się ich znajdzie".

Pod koniec stycznia 2025 roku Jerzy Owsiak – prezes Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy – ogłosił z kolei, że WOŚP nie będzie już współpracować z firmami reklamującymi się w Republice. W trakcie konferencji prasowej powiedział, że był atakowany przez tę stację, masowo hejtowany przez jej widzów w mediach społecznościowych i że grożono mu śmiercią. Stwierdził też, że Republika odmówiła wyemitowania reklamy jednego z klientów, bo spot nawiązywał do finału WOŚP.

Czytaj też: Głupi, głupszy, najgłupszy. Już prawie wszystkie portale dają idiotyczne tytuły

(MNIE, 08.12.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.