Meta zapłaci w Hiszpanii 479 mln euro za naruszanie ochrony danych i nieuczciwą konkurencję
Sprawa dotyczy wykorzystywania przez Meta danych osobowych do reklam behawioralnych na Facebooku i Instagramie (fot. Pixabay.com)
Meta decyzją hiszpańskiego sądu ma zapłacić tamtejszym mediom cyfrowym 479 mln euro za stosowanie nieuczciwych praktyk konkurencyjnych i naruszanie przepisów o ochronie danych.
Sąd Handlowy w Madrycie orzekł w czwartek, że odszkodowanie, które ma zostać wypłacone 87 wydawcom prasy cyfrowej i agencjom informacyjnym, dotyczy wykorzystywania przez Meta danych osobowych do reklam behawioralnych na Facebooku i Instagramie.
W środę hiszpański premier Pedro Sanchez poinformował, że także komisja niższej izby parlamentu zbada Meta pod kątem możliwych naruszeń prywatności użytkowników Facebooka i Instagrama.
(MAC, 21.11.2025)










