Sąd podtrzymał karę 6 tys. zł za niedozwoloną reklamę alkoholu w TVN 24
Chodziło o nadany w TVN 24 materiał informujący o sponsorowaniu imprezy kulinarnej "W poszukiwaniu prawdziwego smaku" przez producenta win (screen: YouTube/Archiwum Yegyori)
Sąd Apelacyjny w Warszawie utrzymał w mocy decyzję przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o nałożeniu kary 6 tys. zł na TVN SA za emisję w TVN 24 przekazu stanowiącego niedozwoloną reklamę alkoholu.
Sąd oddalił odwołanie TVN od decyzji ówczesnego przewodniczącego KRRiT Witolda Kołodziejskiego z 23 grudnia 2020 roku.
Sąd podzielił argumentację szefa KRRiT
– Analizujemy pisemne uzasadnienie wyroku i rozważamy, czy złożyć skargę kasacyjną – przekazało "Presserwisowi" biuro prasowe TVN.
Czytaj też: Producenci piwa zwiększyli wydatki na reklamę w mediach. Dane Kantar Media
Jak opisuje KRRiT, chodziło o materiał informujący o sponsorowaniu imprezy kulinarnej "W poszukiwaniu prawdziwego smaku" przez producenta win. "KRRiT uznała, że przekaz ten wykraczał poza dozwolone informowanie o sponsorowaniu wydarzenia, a w rzeczywistości miał charakter reklamy napoju alkoholowego, co jest zakazane przepisami ustawy o radiofonii i telewizji" – podano.
Jak dodano w komunikacie KRRiT, sąd podzielił argumentację przewodniczącego Rady, potwierdzając, że informacja o sponsorowaniu może być uznana za zgodną z prawem jedynie wtedy, gdy spełnione są warunki określone w Ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Taka informacja musi być ograniczona do podania nazwy producenta lub dystrybutora napojów zawierających do 18 proc. alkoholu, lub jego znaku towarowego i m.in. nie może być prezentowana przez człowieka.
KRRiT zacytowała też fragment uzasadnienia wyroku: "Od pierwszej sceny analizowanego przekazu handlowego wyraźnie widać, że dotyczy on wina (…). Wszystko to wywołuje u odbiorcy pozytywne skojarzenie tego znaku towarowego i powiązanie go z ukazywaną winnicą oraz beczkami wina".
Czytaj też: Patryk Michalski od stycznia w TVN 24+
(MNIE, 20.10.2025)










