W sierpniu Polsat na czele oglądalności treści wideo. Druga była Telewizja Polska
Grupa kanałów i serwisów Polsatu uzyskała w sierpniu 17,71 proc. udziału w oglądalności (fot. Albert Zawada/PAP)
Grupa Polsat Plus w sierpniu miała największy udział w oglądalności wśród dystrybutorów treści wideo w Polsce – wynika z zestawienia All Screens Video Landscape Nielsena. Na drugim miejscu była Telewizja Polska.
Dane obejmują oglądalność z czterech ekranów (telewizor, PC/laptop, smartfon, tablet) w domach, w ramach wspólnej sieci. Pochodzą one z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena, który obejmuje 3,5 tys. gospodarstw domowych i prawie 9,7 tys. panelistów.
Polsat liderem, WBD za telewizją publiczną
W porównaniu z lipcem w sierpniu czas spędzany z treściami streamingowymi (ATV – Average Time Viewing) wzrósł o 1,46 proc., do 56 minut i 54 sekund dziennie. Natomiast czas spędzany z tradycyjnymi źródłami treści (telewizja kablowa, satelitarna, naziemna) był minimalnie wyższy (o 0,12 proc.) i wyniósł 3 godziny 11 minut i 1 sekundę.
Czytaj też: Przedstawiono raport o mediach publicznych za rządów PiS. "Hejt i propaganda"
W sierpniu Grupa Polsat Plus utrzymała pozycję lidera z 17,71 proc. udziału w oglądalności (połączenie całkowitego zasięgu i spędzanego czasu) w kategorii źródeł treści wideo (spadek z 18,54 proc. w lipcu). TVP zajęła drugie miejsce, notując 16,95 proc. (spadek 17,13 proc.; dane dla TVP nie uwzględniają np. TVP VOD ze względów technologicznych). Za telewizją publiczną uplasował się Warner Bros. Discovery – 16,74 proc. (wzrost z 16,72 proc.).
Dalej znalazły się:
- Google, właściciel serwisu YouTube – 7,38 proc. (wzrost z 7,26 proc.),
- Republika – 5,66 proc. (spadek z 5,94 proc.),
- Telewizja Puls – 3,82 proc. (wzrost z 3,58 proc.),
- Meta – 2,99 proc. (wzrost z 2,74 proc.),
- SPI International – 2,2 proc. (spadek z 2,29 proc.),
- Canal+ – 2,18 proc. (wzrost z 1,77 proc.)
- i Netflix – 2,05 proc. (wzrost z 1,93 proc.).
W grupach poszczególnych dystrybutorów znajdują się wszystkie stacje telewizyjne oraz platformy internetowe/playery, które należą do danego dystrybutora i znajdują się w monitoringu Nielsena.
Czytaj też: Netflix kupi właściciela TVN? Platforma chce złożyć ofertę za Warner Bros. Discovery
(MNIE, 23.09.2025)










