Kolporter reklamuje się, wykorzystując pierwsze strony dzienników. Na razie w "GW" i w Polska Press
Rzecznik Kolportera nie ujawnia, jak firma rozlicza się z wydawcami za umieszczanie reklam (screen: Wyborcza.pl)
Nietypowe reklamy Kolportera można znaleźć w "Gazecie Wyborczej" oraz dziennikach Polska Press. Obok skanów okładek konkretnych wydań dzienników widnieje zdjęcie salonu punktu sprzedaży Kolportera i informacja, że można je w nim znaleźć.
– Do wiernych czytelników danego tytułu docieramy z informacją, że ze stuprocentową pewnością znajdą go w naszych salonach prasowych – mówi "Presserwisowi" Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. – Na razie tego typu reklamy zamieszczamy w "Gazecie Wyborczej" i dziennikach regionalnych Polska Press, ale prowadzimy rozmowy z innymi wydawcami.
Czytaj też: Niezalezna.pl twierdzi, że Onet chciał mediacji z Nawrockim. Prawnik Onetu zaprzecza
Nietypowe ogłoszenia opatrzono napisem: "ogłoszenie własne wydawcy". Rzecznik Kolportera nie ujawnia, jak firma rozlicza się z wydawcami za umieszczanie reklam. – Być może rozliczenia są barterowe, na pewno niektóre koszty są po naszej stronie, choć jednocześnie reklamuje się wydawca. Z całą pewnością nie jest to jego autopromocja – mówi Dariusz Materek.
Spółka Kolporter zamknęła ubiegły rok z zyskiem na poziomie 11,2 mln zł, co oznacza wzrost o 47,1 proc. w relacji do 2023 roku. Jednym z powodów tego wyniku była rezygnacja Ruchu z dystrybucji prasy.
Czytaj też: Grupa ZPR Media reaguje na zarzuty dotyczące zdjęcia domu po ataku rosyjskiego drona
(JF, 16.09.2025)










