Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Sierpień 18, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Radiowcy: rynek reklamy radiowej wzrósł o 6 proc. w pierwszym półroczu

- Wciąż najważniejszą branżą dla radia jest handel, który rośnie bardzo dynamicznie, powyżej rynku - uważa Ewa Rosiewicz (fot. Skylar Kang/Pexels)

W pierwszym półroczu 2025 roku wydatki na reklamę radiową były o ok. 6 proc. wyższe niż w pierwszym półroczu 2024 roku – szacuje branża radiowa.

Dariusz Woźniak, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF, tłumaczy, że pierwsze półrocze 2025 roku było bardzo dobre dla reklamy radiowej. – Dynamika rynku w naszej ocenie wyniosła 6-6.5 procent. To wynik idący w ślad za pozytywną koniunkturą w gospodarce oraz wzrostem słuchalności radia ogółem – o 2,2 procent w porównaniu z pierwszym półroczem 2024 roku – uważa Woźniak.

"Wciąż najważniejszą branżą dla radia jest handel"

– Szacujemy, że w ujęciu netto nakłady marketerów na reklamę radiową wzrosły o około 6 procent – mówi Ewa Rosiewicz, prezeska Radia Eska SA (Grupa ZPR Media). Również Grupa Agora, której częścią jest Grupa Eurozet, w swoim sprawozdaniu podała, że wartość rynku reklamy radiowej wzrosła o 6 proc.

Czytaj też: Od września drożeją reklamy w Radiu Zet. Dobra koniunktura na rynku

Ewa Rosiewicz: – Wciąż najważniejszą branżą dla radia jest handel, który rośnie bardzo dynamicznie, powyżej rynku. Dla sieci handlowych radio to cały czas pewny i skuteczny sposób komunikacji, zapewniający wzrosty sprzedaży. Na uwagę zasługuje duże ożywienie w dwóch innych ważnych dla radia branżach: motoryzacji i finansach.

Maciej Moszczyński, członek zarządu i dyrektor biura reklamy Grupy Eurozet, wskazuje, że handel tradycyjnie wykorzystuje radio jako skuteczny kanał call-to-action, wspierający bezpośrednią sprzedaż. – Branża motoryzacyjna intensywnie promowała pojazdy elektryczne. Swoją obecność zaznaczyli również nowi producenci aut z Chin – zauważa Moszczyński.

Dariusz Woźniak z Grupy RMF dodaje: – Na stabilnym poziomie pozostają wydatki sektora farmaceutycznego, podczas gdy w telekomunikacji obserwujemy kolejny rok ograniczeń wolumenu wydatków.

Właściciel Media Expert największym reklamodawcą

Z danych cennikowych Kantar Media, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że handel na reklamy w radiu przeznaczył o 18,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Wydatki farmacji były tylko minimalnie wyższe (o 0,2 proc.). Z kolei segment motoryzacyjny zwiększył budżety reklamowe w tym medium cennikowo o 41,6 proc.

Czytaj też: Reklamy Natur Produkt Zdrovit zniknęły z Grupy Eurozet. Klient postawił na Grupę RMF

Z kolei największym reklamodawcą w radiu był Terg (właściciel sieci Media Expert), który zwiększył nakłady o 23,1 proc. Wartość kampanii Aflofarmu, który spadł na drugie miejsce, zmniejszyła się o 9,7 proc. W czołówce były też: Euro-Net (wzrost o 18,3 proc.), Lidl (wzrost o 12,7 proc.) i Natur Produkt Zdrovit (wzrost o 5,1 proc.).

Agora szacuje, że w całym 2025 roku wydatki na reklamę w radiu wzrosną o 3-6 proc. w porównaniu z 2024 rokiem. – Duże zainteresowanie reklamą audio po sezonie letnim sugeruje, że końcówka roku zapowiada się wyjątkowo pracowicie – mówi Maciej Moszczyński z Grupy Eurozet.

Czytaj też: W radiowej Trójce do końca wakacji gośćmi rano będą eksperci zamiast polityków

(KOZ, 18.08.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.