Reklama Marks & Spencer zakazana za przedstawienie zbyt szczupłej modelki
Advertising Standards Authority nakazała wycofanie zdjęcia modelki (screen: Bbc.com)
Brytyjska Agencja ds. Standardów Reklamy (ASA – Advertising Standards Authority) zakazała rozpowszechniania reklamy sieci sklepów Marks & Spencer za przedstawienie wizerunku modelki, która wyglądała na "niezdrowo szczupłą".
Zdjęcie pojawiające się w aplikacji M&S przedstawia modelkę w dopasowanych czarnych spodniach i białej bluzce z odkrytymi ramionami.
Reklama nie może być emitowana w obecnej formie
Agencja nadzoru reklamy określiła obojczyki modelki jako "bardzo widoczne". Do tego zauważyła, że modelka miała na sobie "duże spiczaste buty, które podkreślały szczupłość jej nóg". Ekspertom nie podobało się też ujęcie, w którym "głowa modelki wydawała się nieproporcjonalna w stosunku do reszty ciała i dodatkowo podkreślała jej drobną sylwetkę".
Czytaj też: Rzeczniczka praw dziecka złożyła skargę na reklamę sieci Media Expert
W piśmie do ASA firma M&S broniła się, że jej "inkluzywna odzież damska" była dostępna w rozmiarach od 8 do 24. Przyznała jednak, że modelki w reklamach nosiły rozmiar 8.
ASA orzekła, że reklama nie może być ponownie emitowana w obecnej formie, a M&S musi dopilnować, aby zdjęcia "nie przedstawiały modelek jako niezdrowo szczupłych".
Na początku tego roku ASA zakazała reklamy Next za prezentowanie "niezdrowo szczupłej" modelki w cyfrowo przerobionych ubraniach.
Czytaj też: Rakiettoni – tak, na cześć Igi Świątek, będzie się nazywał makaron Lubelli
(MAC, 25.07.2025)










