Polacy coraz częściej newsów szukają w internecie, ale wciąż pozyskują je też z telewizji

Według badania 77 proc. respondentów deklaruje, że szuka treści newsowych w sieci, w tym także w social mediach (fot. Sortter/Unsplash.com)
Polacy coraz częściej czerpią treści newsowe z internetu i mediów społecznościowych, ale telewizja wciąż odgrywa istotną rolę – wynika z Digital News Report 2025, raportu opublikowanego przez Instytut Reutera.
Według badania 77 proc. respondentów deklaruje, że szuka treści newsowych w sieci, w tym w mediach społecznościowych. W tych ostatnich zainteresowanie treściami informacyjnymi rok do roku wzrosło o 6 pkt proc.
Onet.pl najbardziej popularnym źródłem
Nie zmienił się za to sposób konsumpcji treści newsowych w telewizji i internecie – stałe czerpanie informacji z tych kanałów deklaruje odpowiednio: 54 proc. i 10 proc. respondentów.
Czytaj też: Młodzi wiedzę o kraju i świecie czerpią głównie z mediów społecznościowych. Badanie CBOS
Według raportu Instytutu Reutera najbardziej popularnym źródłem informacyjnym w Polsce online jest Onet.pl. Portal jest odwiedzany przynajmniej raz w tygodniu przez 35 proc. badanych. Na drugim miejscu jest Wirtualna Polska (28 proc.), a na trzecim Tvn24.pl (22 proc.).
Dalej w znalazły się:
- Interia.pl (20 proc.),
- RMF24.pl (16 proc.),
- Fakt.pl (13 proc.),
- Tvp.info (12 proc.),
- Kanał Zero na YouTubie (11 proc.),
- Gazeta.pl (11 proc.)
- i Wyborcza.pl – 11 proc.
TVN prowadzi wśródł źródeł offline
Zestawienie wśród najbardziej popularnych źródeł informacyjnych offline (prasa, radio, telewizja) otwiera TVN. Po treści tej stacji sięga przynajmniej raz w tygodniu 36 proc. respondentów. Drugie w zestawieniu jest RMF FM (32 proc.), a trzeci – Polsat News (29 proc.).
Czytaj też: Odbiorcy sceptyczni wobec używania AI w branży newsowej. Nowy raport
Kolejni w zestawieniu są:
- TVP (26 proc.),
- Radio Zet (22 proc.),
- Republika (14 proc.),
- Eska (13 proc.),
- "Fakt" (12 proc.),
- "Gazeta Wyborcza" (11 proc.)
- i regionalne lub lokalne rozgłośnie radiowe (10 proc.).

(screen: Digital News Report 2025)
Raport Instytutu Reutera powstał na podstawie badania przeprowadzonego przez firmę YouGov. Badanie zrealizowano w formie kwestionariusza online w okresie od połowy stycznia do końca lutego 2025 roku na 48 rynkach medialnych.
Czytaj też: Czasy czata. AI w mediach zbiegło się z grupowymi zwolnieniami – przypadek?
(MZD, 23.06.2025)
