12 prywatnych telewizji lokalnych nawiązało współpracę z GPW DAI

Dzięki DAI można w jednym czasie emitować różne reklamy (screen: Gpwdai.pl)
Spółka GPW DAI – w ramach DAI Prime – rozpoczęła współpracę z 12 prywatnymi telewizjami lokalnymi. Dzięki temu są tam emitowane reklamy w modelu dynamicznej podmiany spotów.
Są to: Echo24 z Wrocławia, Teletop Telewizja Gorzów, Telewizja WTK z Poznania, TV Asta z Piły, TV Bolesławiec, TV Kujawy, TV Olsztyn, TV Sudecka, TV Mazowsze, Telewizja TVT z Rybnika, TV Toya z Łodzi i TV Dami Jelenia Góra.
Możliwość emisji kampanii adresowalnych
Rozpoczęto też współpracę z religijnym kanałem TBN Polska, a wcześniej także z TV Regio, która emituje programy z różnych telewizji lokalnych.
Czytaj też: Tomasz Sakiewicz grozi pozwami za "zastraszenie reklamodawców" Republiki
Prywatne stacje lokalne w większości nie są monitorowane przez Nielsena i nie ma ich w ofertach ogólnopolskich biur reklamy.
DAI Prime to jedna z trzech usług realizowanych przez należącą do GPW DAI Platformę Aukcyjną TeO (pozostałe to DAI Pro i DAI Elite), budowaną przez ostatnie 4 lata ze środków publicznych – Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Umożliwia ona emisję kampanii adresowalnych w regionalnych stacjach telewizyjnych i wprowadza do telewizji linearnej rozliczanie reklam w modelu CPM (Cost Per Mille, czyli tysiąc wyświetleń).
Spółka agreguje dane z ok. 600 tys. dekoderów, należących m.in. do takich operatorów, jak Toya, Korbank, Feromedia, Asta-Net i Inea.
GPW szuka inwestora dla spółki GPW DAI
Dzięki DAI (dynamic ad insertion) można w jednym czasie emitować różne reklamy dla różnych grup odbiorców. Są one podmieniane w czasie rzeczywistym do poziomu konkretnego urządzenia.
Czytaj też: Czołowe kanały dziecięce tracą udział w rynku. Liderem naziemny TVP ABC
Pod koniec maja podano, że brokerem reklamowym GPW DAI została agencja AdFusion. Odpowiada ona na zasadach wyłączności za sprzedaż reklam u nadawców lokalnych.
GPW – jak informowaliśmy pod koniec marca – szuka inwestora dla spółki GPW DAI, posiadającej platformę do dynamicznej podmiany reklam telewizyjnych.
W raporcie rocznym giełdy podano, że w 2024 roku nastąpił przegląd struktury Grupy Kapitałowej GPW. W jego efekcie jednym z projektów, które zakwalifikowano jako non-core, jest GPW DAI.
"Spółka na wczesnym etapie komercjalizacji. W opinii Zarządu projekt ten nie jest zbieżny z kluczowymi kompetencjami i celami Grupy, w związku z czym rozpoczęto proces poszukiwania inwestora strategicznego" – napisano.
Czytaj też: TVN liderem oglądalności w paśmie "The Floor" - zarówno w grupie ogólnej, jak i rozliczeniowej
(MNIE, 20.06.2025)
