Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 31, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Publicis Groupe: wydatki na reklamę wzrosły w pierwszym kwartale o 5,3 proc.

Wydatki na reklamę w internecie wzrosły o 8,3 proc., a w radiu - o 7,1 proc. (fot. materiały prasowe)

Według raportu Publicis Groupe Polska, rynek reklamy w pierwszym kwartale 2025 roku wzrósł o 5,3 proc. do 2,96 mld zł z 2,81 mld zł w pierwszym kwartale 2024 roku.

Największy wzrost inwestycji wygenerował sektor handel – 685,2 mln zł (o ponad 90,5 mln zł, czyli o 15,3 proc. więcej niż rok temu). Liderami były: Media Expert, Lidl i Jerónimo Martins. Największy spadek inwestycji reklamowych dotyczył firm telekomunikacyjnych (Cyfrowy Polsat, Polkomtel, P4 i Orange), które wydały 125,4 mln zł, czyli o ponad 53,8 mln zł mniej niż rok wcześniej (spadek o 30 proc.).

Spadły nakłady na reklamę prasową

W pierwszym kwartale wzrosły wydatki na reklamę w internecie (o 8,3 proc., do 936,3 mln zł), wideo (o 4,3 proc., do 1,56 mld zł), radiu (o 7,1 proc., 203,9 mln zł), out-of-home (o 1,1 proc., do 169,2 mln zł) i kinie (o 0,8 proc., do 203,9 mln zł). Wpływy reklamowe telewizji były wyższe o 0,9 proc. i wyniosły 1,11 mld zł.

Czytaj też: Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły w I kwartale 2025 o 4,3 proc.

Spadły nakłady na reklamę prasową – w magazynach (o 3,9 proc., do 29,2 mln zł) i gazetach (o 6,3 proc., do 17,2 mln zł).

Największy udział w rynku reklamy w pierwszym kwartale miało wideo – 52,7 proc. (spadek o 0,5 pkt proc.). Wśród segmentów wideo udział telewizji linearnej wyniósł 71,4 proc., a wideo in stream – 26,8 proc. Przychody platform społecznościowych z wideo wzrosły o 12,5 proc., zaś dynamika przychodów z krótkich form wideo na portalach internetowych wyniosła 7,2 proc.

W segmencie obejmującym streaming wideo wzrost inwestycji reklamowych wyniósł 77,8 proc. (w 2024 roku nie było większości kanałów FAST, a Max ruszył dopiero w czerwcu).

Przychody w segmencie digital search wzrosły o 15,7 proc. (głównie za sprawą Google), retail search odpowiada za ok. 7 proc. przychodów w segmencie digital search. Reklama digital non-search (głównie displaye w sieciach Mety) zanotował 1,3 proc. wzrostu.

Czytaj też: Spadki przychodów Agory większe w internecie niż w prasie. Raport finansowy

(MS, 31.05.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.