Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Na polski rynek może powrócić luksusowy miesięcznik  |  Alior Bank rozpoczyna strategiczną współpracę  |  Sprzedaż miesięczników poradnikowych dla kobiet  |  Wyniki TVN w paśmie "Kuchennych rewolucji"  |  Zestawienie kanałów serialowo-filmowych  |  Plany Polsatu odnośnie seriali  |  Wyniki oglądalności serialu paradokumentalnego "Dlaczego ja?"  |  Grupa RMF wprowadziła odsłuch newsów  |  Prezenter dołącza do zespołu Radia Rekord  |  Nowy wideopodcast w Radiu Zet  |  Netto Polska wybierze agencję  |  Samsung planuje przetarg  |  Sieć dyskontów Lidl Polska startuje  |  Meta zawiera umowy na wykorzystanie przez AI materiałów mediowych  |  "The New York Times" i "Chicago Tribune" pozywają Perplexity za naruszanie praw autorskich  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 31 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 14, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tomasz Sakiewicz wierzy, że da drugie życie serwisowi Albicla. "Ale jeszcze nie teraz"

Ostatnie wpisy na Albicla.com pochodzą sprzed dwóch lat (screen: Albicla.com)

Chociaż od dwóch lat nic się nie dzieje w serwisie społecznościowym Albicla, jego pomysłodawca i twórca Tomasz Sakiewicz nie zamierza go zamykać.

Albicla powstała jako alternatywa dla wielkich serwisów społecznościowych po tym, jak Twitter i Facebook zablokowały profile ustępującego prezydenta USA Donalda Trumpa – po szturmie jego zwolenników 6 stycznia 2021 roku na waszyngtoński Kapitol.

Tomasz Sakiewicz: "Czas na Albiclę nadejdzie"

Według zapowiedzi Tomasza Sakiewicza jego serwis miał ratować wolność słowa na świecie przed cenzurą. Projekt wspierał rząd premiera Mateusza Morawieckiego – wicepremier Piotr Gliński jako jeden z pierwszych założył tam konto, a do wydawcy serwisu płynęły pieniądze z Funduszu Sprawiedliwości, który podlegał ministrowi Zbigniewowi Ziobrze.

Czytaj też: Nie tak łatwo zrezygnować z serwisu Sakiewicza. Rozstanie z Albiclą to skomplikowany proces

Jednak od dwóch lat w serwisie Albicla nie ma nowych wpisów, choć teoretycznie jest tam zarejestrowanych 81 tys. użytkowników. Mimo tego Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny "Gazety Polskiej", "Gazety Polskiej Codziennie" i Telewizji Republika, nie zamyka projektu.

– Chcemy przekształcić Albiclę w forum dyskusyjne dla naszych portali – mówi Sakiewicz „Presserwisowi”. – Na razie jednak musimy zająć się uruchomieniem drugiego kanału TV Republika i zmianą siedziby. Czas na prace nad Albiclą nadejdzie, ale jeszcze nie teraz – dodaje.

Właścicielem serwisu jest Słowo Niezależne, wydawca Niezalezna.pl i miesięcznika „Niezależna Gazeta Polska – Nowe Państwo”.

Czytaj też: Drugi kanał Telewizji Republika buduje zasięg. Docelowo ma emitować reklamy

(PAR, 14.08.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.