Cyfrowy Polsat spłaci przedterminowo część kredytu  |  Rozstanie z firmą Ericsson po 26 latach  |  Nadawca Red Carpet TV zwiększył przychody  |  Oglądalność zimowego sezonu "To jest grane" Marka Sierockiego w TVP 2  |  TTV nie kontynuuje emisji jednego ze swoich programów  |  Radiowa Dwójka nada słuchowisko teatralne  |  Spółka Astro pomniejszyła stratę  |  Radio Łódź ponownie ma reportera  |  Wydatki reklamowe na wideo przekroczyły w 2024 roku 7 mld zł  |  UPEMI wybierze agencję  |  Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka prowadzi przetarg  |  Amooco nawiązała współpracę  |  Spotify wprowadza nową, płatną usługę z dostępem do biletów na koncerty  |  Amazon ścigany przez włoską prokuraturę za 1,2 mld euro zaległych podatków  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cyfrowy Polsat spłaci przedterminowo część kredytu  |  Rozstanie z firmą Ericsson po 26 latach  |  Nadawca Red Carpet TV zwiększył przychody  |  Oglądalność zimowego sezonu "To jest grane" Marka Sierockiego w TVP 2  |  TTV nie kontynuuje emisji jednego ze swoich programów  |  Radiowa Dwójka nada słuchowisko teatralne  |  Spółka Astro pomniejszyła stratę  |  Radio Łódź ponownie ma reportera  |  Wydatki reklamowe na wideo przekroczyły w 2024 roku 7 mld zł  |  UPEMI wybierze agencję  |  Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka prowadzi przetarg  |  Amooco nawiązała współpracę  |  Spotify wprowadza nową, płatną usługę z dostępem do biletów na koncerty  |  Amazon ścigany przez włoską prokuraturę za 1,2 mld euro zaległych podatków  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Cyfrowy Polsat spłaci przedterminowo część kredytu  |  Rozstanie z firmą Ericsson po 26 latach  |  Nadawca Red Carpet TV zwiększył przychody  |  Oglądalność zimowego sezonu "To jest grane" Marka Sierockiego w TVP 2  |  TTV nie kontynuuje emisji jednego ze swoich programów  |  Radiowa Dwójka nada słuchowisko teatralne  |  Spółka Astro pomniejszyła stratę  |  Radio Łódź ponownie ma reportera  |  Wydatki reklamowe na wideo przekroczyły w 2024 roku 7 mld zł  |  UPEMI wybierze agencję  |  Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka prowadzi przetarg  |  Amooco nawiązała współpracę  |  Spotify wprowadza nową, płatną usługę z dostępem do biletów na koncerty  |  Amazon ścigany przez włoską prokuraturę za 1,2 mld euro zaległych podatków  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 26, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydawcy lokalnych gazet o implementacji dyrektywy o prawach pokrewnych

Wydawcy lokalnych gazet uważają, że Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych to ważny krok w stronę wzmacniania wolności słowa w Polsce (col: PAR)

Rada Wydawców Stowarzyszenia Gazet Lokalnych w wydanym stanowisku z nadzieją przyjęła poprawki Senatu RP do nowelizacji Prawa autorskiego, implementującego unijną dyrektywę DSM. "Wierzymy, że po przyjęciu poprawek przez Sejm ustawę w tym właśnie brzmieniu podpisze Pan Prezydent Andrzej Duda" - napisali.

"Implementacja dyrektywy o prawach pokrewnych w formie zaproponowanej przez Senat to nasz żywotny interes. Dzięki niej małe redakcje w grupie będą mogły negocjować uczciwe warunki współpracy z takimi gigantami technologicznymi jak Google" - czytamy w oświadczeniu Rady Wydawców Stowarzyszenia Gazet Lokalnych.

Wydawcy lokalnych gazet uważają, że Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych to ważny krok w stronę wzmacniania wolności słowa w Polsce. "Przede wszystkim na poziomie lokalnym, gdzie małe, niezależne redakcje, są wykorzystywane przez big techy, co podkopuje ich byt ekonomiczny. Mamy nadzieję, że nic i nikt nie stanie na przeszkodzie, by ustawa jak najszybciej weszła do porządku prawnego" - piszą.

Czytaj też: Program śniadaniowy "Halo tu Polsat" od 30 sierpnia. Emisja od 8 do 11

"Tylko w ten sposób uratujemy lokalne media i lokalną demokrację" - kończą swoje stanowisko.

Senat w środę przyjął Ustawę o prawie autorskim i prawach pokrewnych wraz z proponowanymi poprawkami, korzystnymi dla dziennikarzy i wydawców. Wzmacniają one pozycję wydawców wobec wielkich platform technologicznych, ustalają terminy negocjacji i wprowadzają arbitraż państwowy w sporach między wydawcami a big techami. Takich instrumentów, wzmacniających pozycję wydawców każdego szczebla, brakowało w ustawie przyjętej przez Sejm. Poprawki w czwartek poparła sejmowa komisja kultury i środków przekazu. Ostateczne głosowanie zaplanowano na piątek.

(PAR, 26.07.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.