Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Udział w rynku stacji telewizyjnych w listopadzie  |  Nowy paid social & partnerships director w Salestube  |  Przejście z "Panoramy" do "19.30"  |  Spadła średnia widownia programu "Rolnik szuka żony"  |  Oglądalność "The Voice of Poland"  |  "Forbes" w trzecim kwartale ze spadkiem sprzedaży  |  Szef Forsal.pl  |  "Polityka" zwiększa liczbę subskrypcji  |  W TVP ruszyła ogólnopolska kampania  |  Grupa Eurozet z rozwiązaniem One Audio  |  Kanał TV Okazje poszerzył zasięg  |  Dsk wypromuje  |  VML Poland z obsługą  |  Małopolska poszukuje agencji  |  Michael Rowland po 15 latach przestanie prowadzić program śniadaniowy ABC News  |  Australia z kolejnym projektem przeciwko Big Techom  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 07, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dziennikarz "The Guardian" laureatem "włoskiego Pulitzera"

Lorenzo Tondo jest pierwszym włoskim dziennikarzem pracującym dla zagranicznej publikacji, który zdobył nagrodę określaną jako "włoski Pulitzer” (fot. Pixabay.com)

Międzynarodowy korespondent brytyjskiego "The Guardian" Lorenzo Tondo został uhonorowany Premiolino, jedną z najstarszych i najbardziej prestiżowych nagród dziennikarskich we Włoszech za reportaże na temat wojny w Ukrainie i konfliktu między Izraelem a Hamasem. Nagrody są przyznawane od 1960 roku. Wśród laureatów w przeszłości byli m.in. Alberto Moravia, Oriana Fallaci czy Roberto Saviano.

Lorenzo Tondo, który dołączył do "The Guardian" w 2016 roku i zajmuje się Ukrainą, Bliskim Wschodem oraz kryzysem migracyjnym w regionie Morza Śródziemnego, jest pierwszym włoskim dziennikarzem pracującym dla zagranicznej publikacji, który zdobył nagrodę określaną jako "włoski Pulitzer”.

Tondo, mieszkający w Palermo na Sycylii, był pracownikiem dziennika "La Repubblica" w latach 2010–2015 oraz współpracował z "The New York Times" i "Time". Jest także laureatem włoskiej nagrody dziennikarskiej im. Giuseppe Favy.

Utworzone w 1960 roku Il Premiolino nagradza każdego roku sześciu dziennikarzy prasy, radia, telewizji i nowych mediów, "wyróżniających się swoim zaangażowaniem zawodowym oraz obroną wolności prasy i opinii poprzez swoją pracę”.

Czytaj też: W radiowej Jedynce transmisje meczów Polaków na Euro 2024

Pozostali tegoroczni zwycięzcy to Stefania Battistini z wiadomości Tg1 nadawcy publicznego RAI, Annalisa Camilli z tygodnika informacyjnego "Internazionale", "Mariano Giustino z Radia Radicale, Gaia Piccardi z "Il Corriere della Sera" i Daniele Raineri z "La Repubblica".

Marco Tronchetti Provera z firmy Pirelli, będącej sponsorem nagród stwierdził, że „podnoszą one najlepsze formy dziennikarstwa drukowanego, radiowego, telewizyjnego i internetowego”, odzwierciedlając znaczenie "jakości informacji, wiedzy, a co za tym idzie - współżycia obywatelskiego”.

(MAC, 07.06.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.