Grupa Eurozet wprowadza markę  |  Zezwolenia dla dziennikarzy na pobyt w strefie buforowej  |  Polskie Linie Lotnicze LOT planują przetarg  |  Polska Press przygotowała się na Euro 2024  |  TVP 1 zakończy emisję telenoweli  |  Nowa audycja filmowa w Radiu 357  |  Wakacje w radiu Tok FM  |  Najbardziej angażujący profil na Facebooku wśród wojewodów  |  Radio Płońsk może poszerzyć zasięg  |  Trwa nabór na studia dziennikarskie  |  GroupM podnosi prognozy  |  Globalny przetarg mediowy Volkswagena  |  BeDigital  |  Future.Company wprowadza ofertę dla agencji  |  Sprawa X przeciw Media Matters o zniesławienie  |  Amazon zapłaci prawie 200 mln dol. za naruszenie patentów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Eurozet wprowadza markę  |  Zezwolenia dla dziennikarzy na pobyt w strefie buforowej  |  Polskie Linie Lotnicze LOT planują przetarg  |  Polska Press przygotowała się na Euro 2024  |  TVP 1 zakończy emisję telenoweli  |  Nowa audycja filmowa w Radiu 357  |  Wakacje w radiu Tok FM  |  Najbardziej angażujący profil na Facebooku wśród wojewodów  |  Radio Płońsk może poszerzyć zasięg  |  Trwa nabór na studia dziennikarskie  |  GroupM podnosi prognozy  |  Globalny przetarg mediowy Volkswagena  |  BeDigital  |  Future.Company wprowadza ofertę dla agencji  |  Sprawa X przeciw Media Matters o zniesławienie  |  Amazon zapłaci prawie 200 mln dol. za naruszenie patentów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Eurozet wprowadza markę  |  Zezwolenia dla dziennikarzy na pobyt w strefie buforowej  |  Polskie Linie Lotnicze LOT planują przetarg  |  Polska Press przygotowała się na Euro 2024  |  TVP 1 zakończy emisję telenoweli  |  Nowa audycja filmowa w Radiu 357  |  Wakacje w radiu Tok FM  |  Najbardziej angażujący profil na Facebooku wśród wojewodów  |  Radio Płońsk może poszerzyć zasięg  |  Trwa nabór na studia dziennikarskie  |  GroupM podnosi prognozy  |  Globalny przetarg mediowy Volkswagena  |  BeDigital  |  Future.Company wprowadza ofertę dla agencji  |  Sprawa X przeciw Media Matters o zniesławienie  |  Amazon zapłaci prawie 200 mln dol. za naruszenie patentów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 39 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 24, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wiceszef resortu kultury: 3,5 mld zł na realizację misji mediów publicznych

"To jest poziom minimalny, który państwo będzie musiało zrealizować, aby misja publiczna była właściwie realizowana" - stwierdził Andrzej Wyrobiec (fot. Rafał Guz/PAP)

Minimalny koszt realizacji misji przez media publiczne to ok. 3,5 mld zł rocznie - poinformował w środę wiceszef resortu kultury i dziedzictwa narodowego Andrzej Wyrobiec.

"To jest poziom minimalny, który państwo będzie musiało zrealizować, aby misja publiczna była właściwie realizowana" - mówił Andrzej Wyrobiec podczas spotkania prasowego zorganizowanego w siedzibie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Andrzej Wyrobiec zaznaczył, że zgodnie z przepisami prawa ustawodawca jest zobowiązany do pokrywania wszelkich kosztów związanych z realizacją misji publicznej przez nadawców publicznych.

"W tym roku do końca kwietnia wszystkie rozgłośnie publiczne złożyły deklaracje dotyczące realizacji misji publicznej do KRRiT. Wynika z nich, że koszt realizacji misji publicznej w Polsce będzie wynosił ok. 3,5 mld zł rocznie" - mówił wiceszef resortu kultury.

Zaznaczył, że w obecnym systemie prawnym mieliśmy do czynienia z dotacją bezpośrednią budżetową dla Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT), dystrybuującą środki na podstawie ustawy okołobudżetowej w wysokości 3,30 mld zł.

"Taki był zapis ustawy okołobudżetowej, który zawetował pan prezydent Duda w tym roku. Do tej kwoty dochodziła kwota pochodząca z abonamentu, w zeszłym roku planowana na poziomie nieco ponad 600 mln zł" - mówił Andrzej Wyrobiec.

Wiceszef resortu kultury podkreślił, że do tych dwóch kwot należy doliczyć 1,5 mld zł przychodów z reklam nadawanych przez nadawców publicznych.

"To jest skala potrzeb, jakie stoją przed mediami publicznymi, aby mogły we właściwym zakresie realizować misję publiczną. W obowiązku realizacji misji publicznej są określone przez ustawodawcę poziomy wydatków, np. na wykonywanie produkcji filmowych, nadawanie określonego czasu antenowego poświęconego kulturze, emisję programów sportowych. 3,5 mld zł to poziom minimalny, który państwo polskie będzie musiało zrealizować, zmaterializować, aby misja publiczna była w Polsce właściwie realizowana" - mówił.

(JF, 24.05.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.