WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Luty 17, 2024

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W 2023 roku „Fakt” znów był liderem wśród dzienników ogólnopolskich. Czy ktoś urósł?

W 2023 roku średnia sprzedaż wydania w przypadku dzienników ogólnopolskich spadła o 7,8 proc., sprzedaż e-wydania wzrosła zaś o 4,8 proc.

W 2023 roku „Fakt” obronił tytuł lidera wśród dzienników ogólnopolskich. Wzrost średniej sprzedaży wydania zanotowały tylko „Przegląd Sportowy” i „Puls Biznesu”.

  • Z danych Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że średnia sprzedaż "Faktu" (Ringier Axel Springer Polska) w 2023 roku wyniosła 122 578 egz., czyli o 11,3 proc. mniej, niż w 2022 roku.

Czytaj też: Polacy wydają ponad miliard złotych na drukowane gazety i czasopisma

  • Drugi był "Super Express" (Grupa ZPR Media), który sprzedawał średnio 69 499 egz. (spadek o 13,6 proc.).
  • Na trzecim miejscu uplasowała się "Gazeta Wyborcza" (Agora), rozchodząca się w 39 753 egz. (spadek aż o 17,4 proc.).
  • Średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" (Gremi Media) wynosiła 30 563 egz. (spadek o 10,3 proc.),
  • a "Dziennika Gazety Prawnej" (Infor) – 27 353 egz. (spadek o 12,2 proc.).

Dalej w zestawieniu były: "Gazeta Podatkowa" (Wydawnictwo Podatkowe Gofin) – 19 251 egz. (spadek o 6,6 proc.), "Przegląd Sportowy" (Ringier Axel Springer Polska) – 16 701 egz. (wzrost o 7,5 proc.), "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska) – 13 281 egz. (wzrost o 1,1 proc.) i "Parkiet Gazeta Giełdy" (Gremi Media) – 3359 egz. (spadek o 6,4 proc.).

Czytaj też: Kolporter się chwali: w 2023 roku otworzył 11 saloników prasowych. Jest największy

Najwięcej e-wydań – 15 773 egz. – sprzedawał "Dziennik Gazeta Prawna". Poziom 10 tys. przekroczyły również: "Rzeczpospolita" – 14 085 egz. i "Puls Biznesu" – 10 576 egz. Wzrost e-wydań w stosunku do 2022 roku zanotowały „Puls Biznesu” – o 5,3 proc. oraz „Gazeta Podatkowa” – o 5,9 proc.

Suma rozpowszechniania dzienników ogólnopolskich w 2023 roku to 94.511.577 egz. Średnia sprzedaż wydania w tym okresie spadła o 7,8 proc., sprzedaż e-wydania wzrosła zaś o 4,8 proc.

Czytaj też: Sakiewicz nie przeprosi Nowackiej za okładkę z wibratorami. "Ludzie mają prawo wiedzieć"

(MZD, 17.02.2024)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.